    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: bios
    Date: Sat, 3 Feb 2024 15:35:58 +0100

    Dnia Sat, 3 Feb 2024 14:23:29 +0100, Jacek Marcin Jaworski napisał(a):

    > Hasło do Bios było i jest przechowywane w nieulotnej pam. Flash. Jego
    > kasowanie sprowadza się do:
    > 1. Wyłączenia PC;
    > 2. Przełączenia odpowiedniej zwory na płycie głównej;
    > 3. Włączenia PC na kilkanaście s.;
    > 4. Wyłączenia PC;
    > 5. Przełączenia z powrotem zwory na płycie głównej;
    > 6. Włączenia PC i konfiguracji Bios (w tym hasła);
    > 7. Reset PC i normalna praca.

    Opisałeś jeden z przypadków.
    Poza tym nie znam żadnej płyty, która wymagałaby sekwencji
    zwora/włącz/wyłącz/bez-zwory

    W niektówych płytach zerowało się przez długie naciśnięcie reset (lub
    kilkukrotne), w innych zworka w czasie pracy, a jeszcze inne nie miały
    zworki, wystarczało wyjąć baterię na kilkanaście sekund - ale to przy
    odciętym zasilaniu. Niektóre (zwłaszcza aktualne modele) można zresetować
    hasłem serwisowym bez otwierania sprzętu. Hasła są indywidualne dla każdego
    Service Tag. Wcześniej zdarzało się, że hasła serwisowe były wspólne dla
    całej serii.
    Natomiast niektóre pierwsze XT miały Bios na dyskietce i nie miały zwory
    ani baterii, ale też nie posiadały haseł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam