  • 1. Data: 2024-02-03 14:10:28
    Temat: bios
    Od: Jacek <j...@...pl>

    Niech mi ktoś przypomni jak to było w starszych biosach z
    zapamiętywaniem hasła. Było zapamiętywane trwale w nieulotnej pamięci
    czy wystarczyło odłączyć bateryjkę żeby hasło zresetować? A może bywało
    tak i tak?

  • 2. Data: 2024-02-03 14:23:29
    Temat: Re: bios
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 3.02.2024 o 14:10, Jacek pisze:
> [...]
    > zapamiętywaniem hasła. Było zapamiętywane trwale w nieulotnej pamięci
    > czy wystarczyło odłączyć bateryjkę żeby hasło zresetować? A może bywało

    Hasło do Bios było i jest przechowywane w nieulotnej pam. Flash. Jego
    kasowanie sprowadza się do:
    1. Wyłączenia PC;
    2. Przełączenia odpowiedniej zwory na płycie głównej;
    3. Włączenia PC na kilkanaście s.;
    4. Wyłączenia PC;
    5. Przełączenia z powrotem zwory na płycie głównej;
    6. Włączenia PC i konfiguracji Bios (w tym hasła);
    7. Reset PC i normalna praca.

  • 3. Data: 2024-02-03 15:17:32
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 3.02.2024 o 14:23, Jacek Marcin Jaworski pisze:

> [...]
    > 4. Wyłączenia PC;
    > 5. Przełączenia z powrotem zwory na płycie głównej;
    > 6. Włączenia PC i konfiguracji Bios (w tym hasła);
    Problem polega na tym że rzeczony bios jest w laptopie, starym
    PackardBell z prockiem Turion. W lapkach nie ma szpilek do założenia
    zworki :) Odłączyłem na parę minut baterię podtrzymującą bios, nawet
    zwarłem szpilki gniazda baterii, nie pomogło. Hasło trwa dzielnie :)
    Jakaś jeszcze możliwość istnieje?

  • 4. Data: 2024-02-03 15:35:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2024 14:23:29 +0100, Jacek Marcin Jaworski napisał(a):

> [...]
    > 4. Wyłączenia PC;
    > 5. Przełączenia z powrotem zwory na płycie głównej;
    > 6. Włączenia PC i konfiguracji Bios (w tym hasła);

    Opisałeś jeden z przypadków.
    Poza tym nie znam żadnej płyty, która wymagałaby sekwencji
    zwora/włącz/wyłącz/bez-zwory

    W niektówych płytach zerowało się przez długie naciśnięcie reset (lub
    kilkukrotne), w innych zworka w czasie pracy, a jeszcze inne nie miały
    zworki, wystarczało wyjąć baterię na kilkanaście sekund - ale to przy
    odciętym zasilaniu. Niektóre (zwłaszcza aktualne modele) można zresetować
    hasłem serwisowym bez otwierania sprzętu. Hasła są indywidualne dla każdego
    Service Tag. Wcześniej zdarzało się, że hasła serwisowe były wspólne dla
    całej serii.
    Natomiast niektóre pierwsze XT miały Bios na dyskietce i nie miały zwory
    ani baterii, ale też nie posiadały haseł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2024-02-03 15:58:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uplhts$35c0o$1@dont-email.me>
    user Jacek pisze tak:

> [...]
    > bios, nawet zwarłem szpilki gniazda baterii, nie pomogło. Hasło
    > trwa dzielnie :) Jakaś jeszcze możliwość istnieje?

    Nie znasz modelu laptopa?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 6. Data: 2024-02-03 17:01:42
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 3.02.2024 o 15:58, PiteR pisze:
    > in <news:uplhts$35c0o$1@dont-email.me>

    > Nie znasz modelu laptopa?

    Packard Bell ALP-Ajax AM.

  • 7. Data: 2024-02-03 17:04:04
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 3.02.2024 o 15:17, Jacek pisze:

> [...]
    > zworki :) Odłączyłem na parę minut baterię podtrzymującą bios, nawet
    > zwarłem szpilki gniazda baterii, nie pomogło. Hasło trwa dzielnie :)

    1. Instrukcja serwisowa;
    2. Kontakt z prawnym spadkobiercą.

  • 8. Data: 2024-02-04 00:52:32
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>