-
Data: 2010-11-29 22:22:39
Temat: Re: [blog][zale sie] sruby i klucz
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-29 20:26, Rafał Grzelak pisze:
> No żesz urwał nać...
>
> Rano w warsztacie poluzowali mi 2 śruby w jednym kole, bo nie mogłem ich
> sam odkrecić. Duża dźwignia - ok, poszlo. Dokrecilem sobie recznie wlasnym
> kluczem i jak po kilku godzinach chcialem zdjac kolo to 3 sruby poszly
> lekko, a na ostatniej polamalem klucz...
Bo klucz powinien być z metalu - wtedy by się nie połamał ;)
Porządne narzędzie to podstawa - dobrym kluczem albo urwiesz śrubę, albo
zrobisz jej łeb na okrągło, a go nie połamiesz.
Kolejna sprawa to dbanie o gwint - przy każdym wykręceniu trzeba gwint
dokładnie oczyścić szczotką drucianą, w miarę możliwości też należy
oczyścić wewnętrzny gwint piasty.
Bardziej odporne na problemy z gwintami są koła oszpilkowane, co też
można sobie zrobić. Czyli raz wkręcasz w gwint szpilki (można je lekko
przysmarkać spawarką od wewnątrz), a potem już koła dokręcasz nakrętkami
- wtedy łatwiej utrzymać czystość gwintu.
Sprawdź też czy hamulec Ci nie przyciera, bo takie efekty z zapieczonymi
śrubami mogą być związane z jakimiś hutniczymi temperaturami z okolic
hamulców.
Na gwint śruby przed wkręceniem możesz też użyć minimalnej ilości smaru
grafitowego, co zapobiegnie zapiekaniu.
Pytanie też jak dokręcono tą śrubę po poluzowaniu w zakładzie - bo w
niektórych warsztatach jak dobijają kluczem pneumatycznym śruby to tam
są przekroczone wszelkie rozsądne momenty dokręcania śrub.
Pytanie też czy nie masz już zniszczonego gwintu w piaście - jeżeli
gwint nie jest jeszcze mocno zniszczony, to można wkręcić szpilki.
Jeżeli jest już mocno zniszczony to trzeba wymienić piastę.
Jeżeli uszkodzony jest gwint śrub, to kup nowe śruby.
Do sprawdzania gwintów najłatwiej użyć gwintownika do gwintu
wewnętrznego lub narzynki do gwintów śrub.
W ostateczności wystarczy nowa śruba i nakrętka.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.10 22:34 Yogi\(n\)
- 29.11.10 22:35 Tomasz Pyra
- 29.11.10 23:12 Rafał Grzelak
- 29.11.10 23:34 Tomasz Pyra
- 29.11.10 23:41 Rafał Grzelak
- 30.11.10 06:42 MadMan
- 30.11.10 09:16 Jakub Witkowski
- 30.11.10 15:02 Yogi\(n\)
- 30.11.10 17:33 J.F.
- 30.11.10 17:35 J.F.
- 01.12.10 00:19 Yogi\(n\)
- 01.12.10 02:40 BartekK
- 01.12.10 12:45 Sebastian Kaliszewski
- 01.12.10 14:23 WS
- 01.12.10 19:30 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprzedam BMW tanio
- Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
Najnowsze wątki
- 2025-10-04 sprzedam BMW tanio
- 2025-10-04 Promocje w citku.
- 2025-10-04 Autorotacja aplikacji Telefon
- 2025-10-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-10-03 AI i odnawianie / koloryzowanie starych zdjęć
- 2025-10-03 5G hit czy kit?
- 2025-10-03 mBank - wypłata z bankomatu
- 2025-10-03 40 lat OrCAD-a
- 2025-10-02 wyjebka na zaliczkę
- 2025-10-02 Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- 2025-10-02 monitorowanie sprawy sądowej
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth