    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: (bugi) DGT zakładowa
    Date: Wed, 21 Jan 2009 01:20:22 +0100

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gl51qj$f9j$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > liczę, że Grupowicze mają w zanadrzu jakieś zakładowe centrale z
    > sygnalizacją dekadową (R2 też mile widziana) i się numeracją podzielą.
    > Ja znam:
    > ABSPQM=22830 gdzie M=1 i 2

    Hehe, prawdziwa Szwedka, AKD791 :) Akurat na niej się uczyłem zawodu :)
    Próby (CA miała 1800 numerów, teraz ma chyba pełne 2 tysiące - na
    setkach nieistniejących dostaję teraz normalne wołanie), obsługa awiza
    (prawie z identyfikacją numeru... a dokładniej, identyfikuje nr linii
    miejskiej, ale nie mylić z numerem telefonu, wyświetlając go na zielono,
    oraz, gdy osiągany numer jest zajęty, przekierowuje wywołanie na awizo,
    wyświetlając wołany numer na czerwono - wszystko żaróweczkami
    podświetlającymi kolorowe szybki), które umożliwia przy przekierowanym
    połączeniu przychodzącym zaoferowanie rozmowy wołanemu abonentowi, a
    nawet, po kolejnym naciśnięciu przycisku oferowania, od razu łączy
    wywołującego z wywoływanym, zrzucając drugą stronę, z którą gadał abB.

    > oraz
    > ABSPQM=22812 gdzie M=2 i 3
    > Pierwsza to jakaś mechaniczna (Sławek podawał kiedyś typ) a druga to

    Na wybierakach kodowych, tylko awizo jest dołączane przez niewielki
    wybierak krzyżowy.
    Jeśli wołający dzwoni na numer ogólny 228301000 (i chyba 8302000, nie
    pamiętam, minęło 23 lata...), to na zielono wyświetla się numer
    porządkowy linii miejskiej. Jak wołający dzoni od razu do abonenta, to
    gdy ten jest zajęty, awizo na czerwono pokazuje jego numer, a wołający
    dostaje normalny sygnał wołania, wtedy telefonistka dołącza się, mówi
    "numer zajęty, proszę czekać" i odstawia połączenie. Gdy nadal jest
    zajęty, po paru minutach awizo znów sygnalizuje to czekanie
    wyświetleniem numeru wołanego, telefonistka może spytać, czy nadal
    wołający czeka, może zaoferować rozmowę, może połączyć "na siłę" z
    wołającym.

    > wyłączany na noc (sic !) strowger.

    Nic dziwnego, raczej nie było by wskazane, aby w pozostawionej bez
    opieki centrali akurat zaraz po wyjściu obsługi zaczął się smażyć jakiś
    wybierak... Choć mnie się zdarzyło, że gdy zagadałem się ze znajomym, to
    wybierak sie smażył półtorej godziny :) i się nie usmażył :) Popchnąłem,
    poprawiłem i poszedł, chyba wystarczyło mu oliwki kapnąć w piastę. Na
    pozostałe rzeczy miałem cały czas nadzór, nie zostawiłem centrali bez
    opieki. Jakby coś się zaczęło przypiekać, natychmiast bym interweniował.

    --
    Alleluja i do przodu!
    (C) Łociec derechtór.