    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: (bugi) DGT zakładowa
    Date: Thu, 22 Jan 2009 15:04:50 +0100

    > Jak ktoś jest przez lata osłuchany, to jeszcze więcej potrafi... (to
    > oczywiście jeszcze zależy (-ało) od tego, co się znalazło po drodze).
    > Ja przez pewien czas, dzwoniąc za granicę, byłem w stanie powiedzieć,
    > która centrala międzynarodowa tranzytowała połączenie... Np. dzwoniąc do
    > Libii zaliczałem po drodze Rzym...
    > Dzwoniąc do Burundi centralę w Brukseli, do Niue - Londyn...

    Ja dodam, że można rozróżnić acz nie na typowy słuch.
    Inne jest zachowanie łącza.
    Np zajętość idzie z centrali docelowej a nie jest zwracana w tył
    sygnalizacją.
    Poza tym z pewnych sieci GSM można nadać takie krzaki, że sytuacja stanie
    się oczywista (np zasymulując "koniec numeru" wcześniej niż to przewiduje
    jego długość - na wsponianej DGT w takiej sytuacji było kilkanaście sekund
    ciszy a potem zajętość a na końcu...... jak na łączu abonenckim na DGT
    3450 - okresowe odłączanie zasilania łącza - "stuk stuk" i lekki brumek gdy
    napiecia DGT nie dawała a cisza gdy dawała).
    Na łączu R2, gdy zdarzy się bug i centrala trazytowa zestawi droge
    rozmówną - po ciszy idzie jeden ze znaków R2 i dopiero zajętość.
    Miałem taką sytuację w latach 90 na CA Broniewski I (PC 1000C) przy próbie
    połączenia z numerem 0-32 958.
    Moja PC była włączona do ACMM EWSD na Św. Barbary po R2 oczywiscie.
    Na kierunki zaczymające się na "0" nie miała zdefiniowanej długości numeru
    poza tym, że gdy krajowy to po zerze musiało być co najmniej 5 cyfr (jak we
    wspomnianym przypadku).
    No i po wybraniu tego numeru, chwila ciszy na rejestrze (charakterystyczny
    cichutki dzwięk na pc) - spadało na drogę rozmówną.
    Cisza a na końcu jeden ze znaków R2 i zajętość z EWSD.
    Za każdym razem tak samo.
    Sprawdziłem z Broniewski II (S12) i tam było PNBZ.
    To samo z innych CA, w tym identycznych do mojej i tak samo do ACMM
    włączonych.
    Tylko ode mnie było tak ciekawie.
    Zaprosiłem kumpla z pecetem (ja wtedy nie byłem zinformatyzowany).
    Wygenerowaliśmy wszystkie możliwe dzwieki R2 i dalej nadawać w linię.
    Z drugiej strony była zawsze natychmiastowa odpowiedź ( prawie w tym samym
    czasie co nasz sygnał).
    Nie mogliśmy tego zdekodować ale odpowiedź była.
    No więd próbowaliśmy różne kombinacje ale zawsze po 2 czy 3 naszym sygnale
    "wprzód" szedł inny "w tył" niż ten co do tej pory i po nim każdy znak w R2
    kończył się zajętością.
    Myślę, że to co odpowiadało na poczatku to było "podaj następną cyfrę".
    A po 3 znaku szło coś o znaczeniu "odwal się" a my niekulturalnie nie tylko
    nie zwalnialiśmy łącza co nadawali na chama dalej i stąd zajętość.
    Było to coś takiego(duże litery - my nadajemy, małe - CA ACMM odpowiada):
    początek czyli zwolnienie rejestru i
    cisza........Xa.......Xa........Xb......Xzajętość.
    X - różne różności jakie nadawaliśmy
    a - ten sam znak z EWSD
    b - inny znak (na ucho) po którym dalej była cisza ale nadabie czegokolwiek
    skutkowało zajętością
    nie nadanie niczego powodowało po kilkunastu sekundach zadziałanie
    temporyzacji i też zajętość z EWSD
    moja lokalna PC się nie wtrącała i zareagowała by tylko normalną
    temporyzacją "bo nie odbiera za długo"
    Niezłe krzaki ktoś miał w logach gdzieś tam na ACMM i pewnie molestował
    obsługę mojen CA.
    vari