  • 1. Data: 2011-03-30 07:39:17
    Temat: cienki elastyczny kabel
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Czy ktoś wie gdzie można kupić (w ilościach kilkudziesięciu metrów) cienki,
    elastyczny kabel sygnałowy, dwu i czterożyłowy? Ekran nie jest konieczny.
    Najlepszy byłby taki jaki można znaleźć w słuchawkach w przypadku
    dwużyłowego i myszce komputerowej dla czterożyłowego. Googlam i znajduje
    jedynie kable o średnicy powyżej 3.5mm.

    --
    pgw

  • 2. Data: 2011-03-30 09:47:16
    Temat: Re: cienki elastyczny kabel
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "pgw" <s...@p...onet.poczta> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najlepszy byłby taki jaki można znaleźć w słuchawkach w przypadku
    > dwużyłowego i myszce komputerowej dla czterożyłowego. Googlam i znajduje

    http://www.speckable.pl/ ?

    p, zul

  • 3. Data: 2011-03-30 11:17:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-03-30 09:39, pgw pisze:
> [...]
    > Najlepszy byłby taki jaki można znaleźć w słuchawkach w przypadku
    > dwużyłowego i myszce komputerowej dla czterożyłowego. Googlam i znajduje

    A myślałeś o lince telefonicznej? W wersji skręcanej z drutów (nie
    takiej dziwnej struktury przestrzennej) ma chyba całkiem przyzwoite
    wymiary i przyzwoitą wytrzymałość. Tylko trzeba się upewnić jaka jest
    budowa żyły, zetknąłem się z czymś dziwnym, nie była to linka, tylko ...
    sam nie wiem jak to opisać, a lutować to się w ogóle nie chciało. Ale
    zaciskało się bardzo dobrze.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2011-03-30 11:50:06
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 11:47:16 +0200, 085 napisał(a):

    > Użytkownik "pgw" <s...@p...onet.poczta> napisał w wiadomości
    >
    > http://www.speckable.pl/ ?
    >
    > p, zul

    Znalazlem tam kabel z przewodami 0.05mm2
    http://www.speckable.pl/?action=shop&tw_id=1868&kod=
    YPMXEKW2X0%2C05
    nie wiem tylko jaka wyjdzie średnica zewnętrzna, trzeba będzie sprawdzić to
    w praktyce.

    Z czteroprzewodowych od biedy mogłby być ten
    http://www.speckable.pl/?action=shop&tw_id=1875&kod=
    YPMYEKW4X0%2C12
    podejrzewam tylko, że nie jest on zbyt elastyczny.

    --
    pgw

  • 5. Data: 2011-03-30 11:55:56
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:17:14 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

> [...]
    > budowa żyły, zetknąłem się z czymś dziwnym, nie była to linka, tylko ...
    > sam nie wiem jak to opisać, a lutować to się w ogóle nie chciało. Ale

    Nie bardzo wiem o jakiej lince piszesz.

    --
    pgw

  • 6. Data: 2011-03-30 12:19:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-03-30 13:55, pgw pisze:

    > Nie bardzo wiem o jakiej lince piszesz.

    O takim zwykłym "płaskim" kablu telefonicznym. 2-10żył. Do kupienia jako
    kabel do podłączania telefonu, albo w wersji zwiniętej do słuchawek. Do
    słuchawek masz 4 żyły, do zwykłego telefonu są potrzebne 2 i takie coś
    też jest do dostania.

    Np taki:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TEL-0030-100/WH#id
    _category%3D100149%26cleanParameters%3D1%26

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2011-03-30 12:55:56
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 14:19:15 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

> [...]
    >
    > Np taki:
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TEL-0030-100/WH#id
    _category%3D100149%26cleanParameters%3D1%26

    Same przewody są cienkie ale razem z powłoka to już zdecydowanie za grube.

    Te kable mają łączyć czujniki rozmieszczone na ciele człowieka, 4-żyłowy od
    urządzenia do pierwszego czujnika, a 2-żyłowy od pierwszego do drugiego
    czujnika umieszczonego na głowie. Dlatego własnie pisałem o kablach
    podobnych do tych w typowych małych słuchawkach, które są lekkie i giętkie.

    --
    pgw

  • 8. Data: 2011-03-30 15:33:48
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Najlepszy byłby taki jaki można znaleźć w słuchawkach w przypadku
    > dwużyłowego i myszce komputerowej dla czterożyłowego. Googlam i znajduje

    Ja kiedyś sprawę podobną rozwiązałem tak: zdobyłem z demontażu metr
    wielożyłowej linki używanej przy ruchomym połączeniu w obrabiarce
    numerycznej, po rozcięciu otrzymałem ze czterdzieści żył grubości razem
    z izolacją około 0,7mm niezwykle elastycznych bo mających wewnątrz linkę
    skręconą z drucików chyba niewiele grubszych od włosa. Z 4 takich
    przewodów splatałem dość luźny warkocz. Tak otrzymana linka była
    bardziej elastyczna niż kable od słuchawek dousznych i przy odpowiednio
    elastycznych zakończeniach nie do zamordowania.

  • 9. Data: 2011-03-30 17:55:35
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik pgw napisał:

    > Nie bardzo wiem o jakiej lince piszesz.

    Dawniejsze kable słuchawkowe były robione ze splotu cieniutkiej tasiemki
    miedzianej i jakiegoś włókna, np. bawełny lub jedwabiu. Daje się to
    lutować ale nadawały się przede wszystkim do zagniatania. Lutowanie
    usztywnia przewód i w miejscu przejścia ze sztwnego do miękkiego łatwo
    się urywały.
    Maciek