    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 10 Oct 2015 08:02:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    From: firr <p...@g...com>

    zajrzalemikipedii i ten midpoint jest bardzo prosty, powiedzmy ze kolo ma promien 100

    [ultraszybki tutorial]

    r = 100
    zaczynamy od punktu

    pierwszy punkt:

    1) y= 0, x=100

    drugi punkt :

    zawsze robimy y++,
    x zwiekszamy albo o zero albo o minus jeden

    2) y = 1, x = 100 lub x = 99

    to ktora opcje wybrac liczymy w ifie z
    rownania okregu x*x > r*r - y*y

    i tyle, nie wiem co prawda ktore sciezki sie wybiera czy te x*x ktore sa wieksze czy
    te ktore mniejsze czy tez ew liczy sie roznice
    delta = x*x - (r*r - y*y) i bierze punkt w zaleznosci od tego po ktorej stronie ta
    roznica jest mniejsza ale to sa detale

    voila

    w twoim wypadku tych wielkich lukow mozna postawic ten poczatkowy punkt midpointem
    po czym jechac po kolei (uwazajac oczywiscie czy to jedna cwiartka czy dwie i jak
    pre-ustawic x i y).. taki midopint jak ja wyzej pisze wydaje mi sie po prostu regułą
    bez stanu, (bez jakiejs tam pamieci algorytmu jak mi sie ew wczesniej wydawalo) tak
    ze
    wszystko jest super proste, po prostu jest to regula na na x dla danego y oraz r,
    cale przyspieszenie wynika z tego ze nie trzeba liczyc pierwiastka wystarczy porownac
    kwadraty (i ew z rozwiniecia tych paru mnozonek i dodawan by zaoszczedzic z jedno lub
    ze dwa, juz w to nie che mi sie wczytywac)