-
Data: 2011-01-26 14:10:06
Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>>> Dlatego bierze sie firme chinska :-)
>> Co to zmienia ?
>
> firma chinska moze sie wykazac, a zreszta papier jest cierpliwy i kto
> sprawdzi czy rzeczywiscie byla wykonawca (niekoniecznie realizatorem
> kontraktu) mostu na Chi-Wang-Mei :-)
Kto ? Konkurencja ktora nie wygrala przetargu.
Bylem swiadkiem sprawdzenia projektantow tak wnikliwie, ze
zakwestionowano w "doswiadczeniu" prowadzenie projektu w Hiszpanii tylko
i wylacznie ze wzgledu na roznice pomiedzy definicja projektu
zagospodarowania terenu tam i u nas.
A przetarg na projekt to nie wiecej jak 1% wartosci calej inwestycji.
Wiec w przypadku budowy jest sie o co bic i co sprawdzac.
>>>> Powyzsze dwa przyklady cen oraz fakt startowania do przetargow po
>>>> kilkunastu oferentow z rozniastych krajow to dowod na to, ze ceny robot
>>>> drogowych w Polsce nie sa z kapelusza.
>>> Tylko ze nijak sie maja do porownania cen prawdziwie chinskich.
>>
>> Jesli dowody przecza naszej tezie tym gorzej dla dowodow.
>> Co to znaczy ceny prawdziwie chinskie ? Czy konsorcja startujace w ww.
>> przetargach mialy za malo krwi han w zarzadach ?
>
> Znajd jakis prawdziwie chinski przetarg. Realizowany w Chinach.
Ale :
1. Dlaczego to ja mam szukac ?
2. Jaka byla specyfika tego przetargu ?
>> Uwielbiam takie stwierdzenia bezosobowe i zero-merytoryczne.
>> Co to znaczy - UE zauwaza ?
>
> Maja tam rozne ciala i czasem generuja rozne ciekawe raporty.
> Komisja Europejska ? Bedzie trzeba to odszukam.
Odszukaj. Najlepiej wlasnie oficjalnych gremiow a nie to co piardnal
jakis urzednik w Brukseli.
>> Powtorze sie po raz kolejny.
>> Do przetargow oglaszanych w Polsce w tej chwili staje po kilkanascie
>> firm z roznych zakatkow kontynentu (i nie tylko z Europy).
>> Staja firmy, ktore nawet nie maja w Polsce przedstawicielstwa, nie
>> mowiac o oddziale.
>> Jakim zatem cudem oferuja drozsze wykonastwo niz u siebie ?
>
> No normalnie - doliczaja koszt utrzymania przedstawicielstwa przez
> najblizsze 10 lat, dorzucaja 20% rezerwy i patrza co z tego wyjdzie.
> A nuz wygraja.
Pitolenie. Strabag, Skanska, NGI, Alpine Bau itp. juz OD DAWNA maja
swoje przedstawicielstwa w Polsce i/lub sa wlascicielami polskich firm
wykonawczych.
>> Nie znam ani jednego przetargu w drogownictwie gdzie firma, ktora
>> zglosila najnizsza cene i spelnia warunki SIWZ nie dostalaby zlecenia.
>
> No wiesz, spelnila czy nie spelnila - ale A8 jest drozsza o 124 mln:
> http://maslice.org/index.php?option=com_content&task
=view&id=186&Itemid=169
I gdzie tu pole do naduzyc i lapowek ?
>> To gdzie tu miejsce dla ministra ? BTW, umow na wykonanie drog w Polsce
>> nie podpisuje minister a dyrektor GDDKiA.
>
> Rozwijajac wodze fantazji - ktos tu pisal ze wykonawca nie dostal
> kolejnej transzy. Moze dlatego ze poziom fuszerki przekroczyl granice
> wytrzymalosci nadzoru, a moze dlatego ze jeszcze nie zaplacil prowizji
> od poprzedniej :-)
Ale KOMU nie zaplacil ? Ministrowi ???
Wiesz ile jest "drabinek" nadzorujacych nad jakoscia robot ?
Jest cos takiego jak inzynier kontraktu (niezalezny od wykonawcy i
zamawiajacego), kierownik projektu (z ramienia zamawiajacego) a nade
wszystko jest nadzor budowlany. Ten ostatni bardzo chetnie zjawia sie z
kontrolami gdy tylko jakis mieszkaniec okoliczny sensownie zlozy donos.
Do tego wszystkiego masz dwa laboratoria badajace probki - wykonawcy i
zamawiajacego - gdzie z materialem z budowy styka sie kilkanascie osob.
Wierzysz, ze branie lapowek w takim szerokim kregu jest powszechne ?
> Ale to w sferze domyslow, a chocby z linka powyzej - most Millenijny
> we wroclawiu kosztowal 150mln, podobny na A8 - najnizsza oferta
> 380mln, skonczylo sie na 500mln. A dziela je 3 km i kilka lat.
> Wyjechali fachowcy do Londynu i podrozalo :-(
Uwielbiam stwierdzenie w budownictwie - PODOBNY.
W budowie drog i mostow nie ma czegos takiego. KAZDA inwestycja jest
indywidualna. Budujac cos o 100 metrow w lewo czy prawo mozesz natrafic
na inne grunty, dorzecze moze nie zapewnic nosnosci nasypow itp. itd.
Dlatego w zaden sposob nie mozna porownac 2 roznych inwestycji i na
podstawie ceny za KM costam sobie wydumac.
Do policzenia rzeczywistych kosztow potrzebne jest sporzadzenie
kosztorysu w oparciu o projekt.
Dopiero wtedy mozna porownywac dwa przetargi.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 16:26 J.F.
- 26.01.11 16:33 J.F.
- 26.01.11 16:35 J.F.
- 26.01.11 17:18 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:20 Jakub Witkowski
- 26.01.11 17:28 Cavallino
- 26.01.11 17:29 Cavallino
- 26.01.11 19:15 J.F.
- 26.01.11 21:00 Cavallino
- 26.01.11 23:13 PaPi
- 26.01.11 23:20 PaPi
- 26.01.11 23:23 Cavallino
- 26.01.11 23:28 PaPi
- 26.01.11 23:51 J.F.
- 26.01.11 23:45 Jacek_P
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
- Shrek, wzrośnie cena prądu :-)
Najnowsze wątki
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-16 dron na granicy polsko niemieckiej
- 2025-07-16 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-07-16 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-16 chroń PESEL dziecka
- 2025-07-16 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-16 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-16 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-16 Tadeusz Rolke RIP
- 2025-07-14 Dwa dylematy
- 2025-07-14 Re: Dwa dylematy