    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy konwersja mbr na gpt coś daje
    Date: Thu, 18 Mar 2021 14:36:35 +0100

    W dniu 18 mar 2021 o 13:27, Marcin Debowski pisze:

    > Kopie, nie nagłowek.

    Nie pojmuję tego, co piszesz.

    Oryginał i dwie kopie to razem trzy?
    I nie wiem, czym ma być ten nagłówek.

    > Jak?

    Skutecznie. Uprzedzając kolejne pytanie typu:
    Czym?
    odpowiadam:
    partycjonerami chociażby lub edytorami dysku

    Taki odzysk trwa chwil kilka i jest automagiczny.
    Pod WXP będą problemy z literaturą, ale W64 itp.
    (chyba od Viśty w_io górę) literatura realizuje
    się inaczej...

    Są też inne programy generujące poprawny MBR (głównie
    chadza o tablicę partycji i kod maszynowy) ale że nie
    znałem ich ~20 lat temu, nie korzystam z nich.

    Odtwarzałem MBR skutecznie nie kilka razy, nie kilkadziesiąt, ale
    kilkaset. Informacje zawarte w MBR są nadmiarowe, jeśli nie liczyć
    sygnaturki dysku, która potrzebna jest tak sobie do odzysku danych.
    Kod maszynowy jest uniwersalny (rzecz jasna są różne kody, ale do
    odzysku nie jest to istotne) a dane zapisane w tablicy partycji są
    zawarte w bootsektorach. Drobnym problemem jest odzysk partycji
    zawartych w Extended, ale kosztem jest tu tylko strata dodatkowych
    chwil, czy raczej minut...

    Często po prostu zerowałem cały MBR z nudów -- czekając na coś...
    (zwykle odtworzony będzie zdrowszy niż skasowany, więc nierzadko
    warto to uczynić...)

    -=-

    20H2 wściekle aktualizuje się -- 8 aktualizacji już za mną;
    opcjonalna (a co? -- trzeba iść na całość!) uskutecznia się
    w tle... ciekawe -- ile dziś jeszcze zaliczę tychże aktualizacji?...

    Wczoraj Acer zamarł na kilka minut (sic!) zupełnie!!! Nawet
    Totalny z NVMe i z RAMdysku czekały grzecznie w kolejeczce... ;)
    [w PeeReLowskiej kolejeczce po papier toaletowy?]
    To jakaś parodia -- FuJitsu-Siemens jest mniej podatny na mroźne
    sytuacje niż Acer, gdyż Acer ma zbyt szybki CPU, przez co wąskim
    gardłem w Acerze są tylko HDD a z tymi (od samego początku życia
    IDE) żartów nie ma... M$ po prostu **wymusza** używanie SSD...

    Póki mój kot nie wyzdrowieje (pewnie choruje na CoViD) stawiam link
    do odwiedzających go qmpli: http://przydworzyce.net/_OLD/koty.htm

    Koty to wprawdzie dranie, ale qmplują się, odwiedzają chorych, przynoszą
    chorym myszy... [a głodnych ratują przed śmiercią swym własnym ciałem!]

    --