  • Data: 2021-07-14 10:08:52
    Temat: Re: czym zaszyfrować partycję
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-07-14 06:04, PiteR wrote:
    > Dotąd używłem tylko kontenerów TrueCrypta. Teraz chciałbym żeby np
    > program pocztowy nie był odczytywalny przez podłączenie dysku do obcego
    > kompa.

    Przez kogoś kto go znajdzie\ukradnie czy służby? ;)

    > Czym zaszyfrować dysk (partycję niesystemową). Chodzi o ochronę
    > na wypadek kradziedzy lub zgubienia dysku ssd lub całego kompa.

    ok

    > VeraCrypt

    mocny, zasobożerny (chyba że sam aes i jest wsparcie w procku),
    stosunkowo bezpieczny i wspierany

    > haslo w biose na dysk

    w zasadzie cięzko powiedzieć - zamknięte implementacje, brak
    dokumentacji, jak coś przestanie działać to mało naprawialne

    > Dell Encryption

    nie znam

    > bitlocker

    w przypadku szyfrowania systemowej czasami da się go obejść

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/uwaga-na-dyski-
    ssd-z-wbudowanym-szyfrowaniem-to-moze-byc-pulapka/

    https://niebezpiecznik.pl/post/masz-della-uwazaj-na-
    prawdziwa-aktualizacje-windowsa-10/

    https://sekurak.pl/jak-dostac-sie-do-danych-zabezpie
    czonych-bitlockerem-zrob-sobie-aktualizacje-systemow
    a/

    > Co byłoby najbardziej stabilne i nie uciążliwe.

    osobiście wybrałbym veracrypt - nie jest to najmniej uciążliwa opcja ale
    podejrzewam że najbardziej stabilna i bezpieczna

    > haslo w biose na dysk?

    tylko do danych zbackupowanych gdzie można spokojnie pozwolić sobie na
    brak możliwości dostępu do czasu odtworzenia a bezpieczeństwo "chyba
    nikt tego nie odczyta" jest wystarczające