  • 1. Data: 2021-07-14 06:04:28
    Temat: czym zaszyfrować partycję
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dotąd używłem tylko kontenerów TrueCrypta. Teraz chciałbym żeby np
    program pocztowy nie był odczytywalny przez podłączenie dysku do obcego
    kompa. Czym zaszyfrować dysk (partycję niesystemową). Chodzi o ochronę
    na wypadek kradziedzy lub zgubienia dysku ssd lub całego kompa.

    VeraCrypt
    haslo w biose na dysk
    Dell Encryption
    bitlocker

    Co byłoby najbardziej stabilne i nie uciążliwe.

    haslo w biose na dysk?

    dysk Kingston A2000 500GB M.2-2280
    Supports a full-security suite (TCG Opal, AES 256-bit, eDrive)

    A2000 is a self-encrypting drive that supports end-to-end data
    protection using 256-bit XTS-AES hardware-based encryption, and allows
    the use of independent software vendors with TCG Opal 2.0 security
    management solutions such as Symantec(TM), McAfee(TM), WinMagic(R) and others.
    A2000 also has built-in eDrive support, a security storage
    specification for use with BitLocker.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2021-07-14 10:08:52
    Temat: Re: czym zaszyfrować partycję
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-14 06:04, PiteR wrote:
    > Dotąd używłem tylko kontenerów TrueCrypta. Teraz chciałbym żeby np
    > program pocztowy nie był odczytywalny przez podłączenie dysku do obcego
    > kompa.

    Przez kogoś kto go znajdzie\ukradnie czy służby? ;)

    > Czym zaszyfrować dysk (partycję niesystemową). Chodzi o ochronę
    > na wypadek kradziedzy lub zgubienia dysku ssd lub całego kompa.

    ok

    > VeraCrypt

    mocny, zasobożerny (chyba że sam aes i jest wsparcie w procku),
    stosunkowo bezpieczny i wspierany

    > haslo w biose na dysk

    w zasadzie cięzko powiedzieć - zamknięte implementacje, brak
    dokumentacji, jak coś przestanie działać to mało naprawialne

    > Dell Encryption

    nie znam

    > bitlocker

    w przypadku szyfrowania systemowej czasami da się go obejść

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/uwaga-na-dyski-
    ssd-z-wbudowanym-szyfrowaniem-to-moze-byc-pulapka/

    https://niebezpiecznik.pl/post/masz-della-uwazaj-na-
    prawdziwa-aktualizacje-windowsa-10/

    https://sekurak.pl/jak-dostac-sie-do-danych-zabezpie
    czonych-bitlockerem-zrob-sobie-aktualizacje-systemow
    a/

    > Co byłoby najbardziej stabilne i nie uciążliwe.

    osobiście wybrałbym veracrypt - nie jest to najmniej uciążliwa opcja ale
    podejrzewam że najbardziej stabilna i bezpieczna

    > haslo w biose na dysk?

    tylko do danych zbackupowanych gdzie można spokojnie pozwolić sobie na
    brak możliwości dostępu do czasu odtworzenia a bezpieczeństwo "chyba
    nikt tego nie odczyta" jest wystarczające

  • 3. Data: 2021-07-14 19:37:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2021 06:04, PiteR wrote:
    > Dotąd używłem tylko kontenerów TrueCrypta. Teraz chciałbym żeby np
    > program pocztowy nie był odczytywalny przez podłączenie dysku do obcego
    > kompa.

    Więc używaj dalej VeraCrypt, tylko przenieś pocztę na ThunderBird
    Portable wrzucony do środka kontenera. Nie dość, że to wygodniejsze
    (migracja to skopiowanie plików, backup trywialny), to jeszcze
    bezpieczniejsze.

    Podpowiem też, że kali Linux ma opcje odpalania z pendrive i szyfrowania
    się w całości.

  • 4. Data: 2021-07-14 21:56:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scm62g$ojd$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > Przez kogoś kto go znajdzie\ukradnie czy służby? ;)

    Nie :) Łukasz z kawiarenki.

    > ok

    > zasobożerny

    niewiedziałem

    > (chyba że sam aes i jest wsparcie w procku),

    Zawsze mam wsparcie. Nie kupowałem procka bez tego.

    > stosunkowo bezpieczny i wspierany

    > w zasadzie cięzko powiedzieć - zamknięte implementacje, brak
    > dokumentacji, jak coś przestanie działać to mało naprawialne

    no tak

> [...]
    >
    > osobiście wybrałbym veracrypt - nie jest to najmniej uciążliwa
    > opcja ale podejrzewam że najbardziej stabilna i bezpieczna

    nou dziś podjąłem próbę to VeraCrypt krzyczy o wolne miejsce na
    początku dyku. Na razie nie wiem ja zwolnić te partycje 300 i 100 MB
    Naprawiam samochód nie a czasu.

    o to to dobra wskazówka

    --
    Piter

  • 5. Data: 2021-07-14 22:00:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:scn7co$i57$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    > Portable wrzucony do środka kontenera. Nie dość, że to
    > wygodniejsze (migracja to skopiowanie plików, backup trywialny),

    Tak będę robił. Sylpheed do kontenera. Jest tolerancyjny co do ścieżki.
    Widać trzyma wszystko w folderze.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2021-07-14 22:18:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-14 21:56, PiteR wrote:

    > niewiedziałem

    w sensie sam aes wspierany przez procesor jest niemal przezroczysty, ale
    w przypadku jakiegoś szyfrowania kaskadowego obciążenie procesora może
    być olbrzymie

  • 7. Data: 2021-07-16 00:08:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2021 22:18, m4rkiz wrote:
    > w sensie sam aes wspierany przez procesor jest niemal przezroczysty, ale
    > w przypadku jakiegoś szyfrowania kaskadowego obciążenie procesora może
    > być olbrzymie

    A po co szyfrować "kaskadowo"?

  • 8. Data: 2021-07-16 11:31:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-16 00:08, heby wrote:

    > A po co szyfrować "kaskadowo"?

    żeby zabezpieczyć się przed złamaniem lub błędną implementacją jednego
    algorytmu

    https://veracrypt.eu/en/docs/cascades/

    oczywiście zwykłym ludziom w typowych zastosowaniach aes wystarczy