  • Data: 2021-03-19 18:16:04
    Temat: Re: ddrescue i dyski SSD
    Od: Olek <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.03.2021 o 20:08, Andrzej W. pisze:

    > Ja używam narzędzi zawartych w SystemRescueCd
    > https://www.system-rescue.org/
    > Jeśli nie chce się kopiować dysku 1:1 to strukturę partycji trzeba sobie
    > odtworzyć na nowym dysku samemu, małe partycje (ESP, MSR, recovery)
    > najlepiej zgrać w całości za pomocą dd, a z partycji Windows można zgrać
    > same dane za pomocą "ntfsclone -s ".

    Clonezilla wykorzystuje właśnie m.in. ntfclone w pakiecie z innymi
    narzędziami. Dzięki temu backup lub kopia będą minimalne (zapisuje /
    kopiuje tylko bloki zajęte przez pliki), a odtworzenie całej struktury
    dysku automatyczne.
    Do backupu zdrowego dysku Clonezilla jest idealna.
    Przy okazji legalnie, za darmo i pasuje do dysku dowolnego producenta.
    --
    Olek