  • Data: 2010-03-15 15:19:21
    Temat: Re: dlaczego strzela LPG po wymianie świec na nowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    > Podobno, napięcie przebicia (potrzebne do przeskoku iskry) na LPG
    > jest o około
    > 20% wyższe (przy tej samej szerokości szczeliny). I o tyle wyższe
    > wystąpi
    > też na kablach, rozdzielaczu, wreszcie samej cewce. Przyznam że
    > źródeł
    > tej informacji nie mam, ale spotkałem ją kilkukrotnie i tłumaczy
    > ona zjawisko.

    Mowiac szczerze to troche by mnie zdziwila .. benzyna taka podatna
    ze przy nizszym napieciu iskrzy, czy p-b tak izolujaco wplywa na
    powietrze ?
    bo 80% w cylindrze to jednak powietrze.

    Tez jestem ciekaw ile w legendach ludowych prawdy.

    No ale jesli to prawda, lub alternatywnie inaczej - iskra na swiecy
    blyska, ale p-b nie odpala, to skutek i tak moze byc podobny -
    strzela w tlumiku.

    A w tlumiku strzela czy obudowe filtra powietrza otwiera ?

    Zupelnie z innej beczki to moze tez byc chyba za pozny zaplon,
    ewentualnie zbyt "zimna" swieca.

    J.