  • 91. Data: 2016-12-14 10:55:38
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.12.2016 o 15:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to jest taki sobie pomysl, bo nadjezdzam boczna droga, skrecam w te
    > "przyspieszona" i skad mam wiedziec, ze tu mozna szybciej
    > (albo trzeba wolniej) ?

    W moim pomyśle istotne jest to, że nieodwoływanie dotyczyło by tylko
    podwyższenia prędkości a nie obniżenia. Bo to wbrew pozorom są zupełnie
    różne przypadki. Jeśli w ograniczeniu jest parę-parenaście metrów wyrwy to
    nic się nie dzieje - nawet jakby ktos chciał to się nie zdąży zbytnio
    rozpędzić na tym krótkim kawałku. Natomiast choćby minimalna wyrwa w
    podwyższeniu to teoretycznie (albo i praktycznie jak jakiś nadgorliwiec
    suszy) konieczność zwalniania.
    Więc jak wjeżdżasz z bocznej uliczki to jeśli by trzeba wolniej to
    musiałbyś mieć znak (tak jak teraz). A jeśli by można szybciej to najwyżej
    przez kawałek byś z tego nie skorzystał, nic strasznego. Za jakiś czas być
    się natknął na kolejny znak podwyższający (np. przy większym
    skrzyżowaniu). Nie proponuję by nie było powtórzeń (czyli np. jeden znak
    na początku 10km trasy i tyle) tylko by nie trzeba było koniecznie
    powtarzać przy każdej jednej drodze i jezdni. Po pierwsze dlatego, że
    znaki kosztują, po drugie dlatego, że sygnalizowanie ograniczenia brakiem
    znaku (czyli tak jak teraz) jest najgorszym sposobem.

    --
    SW3
    ----

  • 92. Data: 2016-12-14 11:13:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.12.2016 o 16:23 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No przyznałem. Tyle że u nas ma to samo tylko tam gdzie ma wyznaczone
    > przejście. To jest ta różnica - u nich przejście jest "autostradą" dla
    > pieszych (mają pierwszeństwo), u nas szykaną (tu łaskawie możesz przejść
    > na drugą stronę, jak cię ktoś puści).

    No i co z tego, że na "autostradzie dla pieszych" ma pierwszeństwo jeśli
    żadnej "autostrady" nie ma na swojej trasie?
    I nie jest prawdą, że ma wtedy (po za przejściem) dokładnie takie same
    prawa jak u nas na przejściu. Bo jeśli przechodzi po za przejściem to ma
    obowiązek ustąpić pierwszeństwa (czyli wg naszej definicji nie zmuszać do
    istotnej zmiany prędkości, a w zagranicznych definicjach może nawet do
    jakiejkolwiek zmiany prędkości) natomiast u nas na przejściu może zmusić
    kierujących do istotnej zmiany prędkości, nie może tylko zmuszać do
    awaryjnego hamowania.

    Zresztą czym się kończy wmawianie pieszym, że mają zawsze pierwszeństwo
    pokazuje choćby aktualny przypadek:
    https://www.youtube.com/watch?v=4MvR1pO1cE0 Oczywiście tutaj nie ma mowy o
    wtargnięciu. Miały pełne prawo wejść wtedy kiedy weszły i kierowca mógł
    się zatrzymać bez gwałtownego hamowania. Ale piesze gdyby patrzyły co się
    dzieje to mogłyby uniknąć wypadku. A one zauważają samochód chyba dopiero
    w momencie uderzenia. Żeby było jasne: choćby uniknęły to kierowca
    powinien być tak samo ukarany.

    --
    SW3
    ----

  • 93. Data: 2016-12-14 11:18:08
    Od: p...@g...com

    --A one zauważają samochód chyba dopiero w momencie uderzenia. Żeby było jasne:
    choćby uniknęły to kierowca powinien być tak samo ukarany.

    deszcz pada, kaptury na glowach i nieszczescie gotowe ... a co do typa to idzie
    siedziec

    P.

  • 94. Data: 2016-12-14 11:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ukarany.
    >deszcz pada, kaptury na glowach i nieszczescie gotowe ... a co do

    Czy tak idzie - jak kierowca byl trzezwy, to sad zazwyczaj daje
    odsiadke w zawiasach.

    Jak mu jeszcze biegly wyliczy, ze predkosc nie byla jakos bardzo duza,
    zezna ze po prostu nie zauwazyl, to tylko Ziobro moze mu zaszkodzic.

    J.

  • 95. Data: 2016-12-14 12:43:42
    Od: p...@g...com

    --Jak mu jeszcze biegly wyliczy, ze predkosc nie byla jakos bardzo duza,
    zezna ze po prostu nie zauwazyl, to tylko Ziobro moze mu zaszkodzic.

    kolejny raz nie odrobiles lekcji

    Kierowca skody wjechał w dwie 17-latki na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Sobieskiego
    w Pruszkowie. Policjantom tłumaczył, iż piesze "wepchnął" mu pod koła kierowca
    nadjeżdżający z naprzeciwka. To nieprawda. Świadczy o tym nagranie z prywatnego
    monitoringu. Gdy mężczyzna zobaczył nagranie, zmienił zeznania i przyznał się do
    winy.

    pirat drogowy rozjezdza ludzi na przejsciu dla pieszych i zostaje zlapany na
    klamstwie ... jesli potrzeba Ziobry zeby go wsadzic to Temida faktycznie schodzi na
    psy ...

    P.

  • 96. Data: 2016-12-14 13:24:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello przemek,

> [...]
    > pirat drogowy rozjezdza ludzi na przejsciu dla pieszych i zostaje
    > zlapany na klamstwie ... jesli potrzeba Ziobry zeby go wsadzic to

    Podejrzany/oskarżony ma prawo kłamać. Takie jest prawo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2016-12-14 13:46:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2016 o 10:31, SW3 pisze:

    > O uproszczeniu całości.

    Nie, nie. Pisałeś o uproszczeniu prawa. Nie całości. Dodawanie
    paragrafów, to komplikowanie prawa.

    > Jeśli dzięki dodaniu jednego paragrafu możnaby
    > zlikwidować istotny procent znaków to jest to uproszczenie.

    To ja jeszcze raz zapytam, komu to potrzebn?. Bo jak tylko policjantom,
    żeby nie _musieli_? tam suszyć, to znaczy że ludzie są normalny, a
    policjanci pojebani.

    I to sugeruje, ze trzeba pracować nad policją, a nie nad prawem dla
    obywateli, żeby policja czegoś tam nie robiła czy robiła. Od tego co ma
    robić policjant jest komendant. I komendant ma swojego przełożonego,
    który może mu skutecznie wytłumaczyć, czemu policja nie powinna być
    pojebana i co się z komendantem stanie jak się policja nie "odjebie".

    > Weźmy przykład z matematyków. Twierdzenia matematyczne są najkrótsze jak
    > się da a jednocześnie precyzyjne.

    I do tego przez ogół obywateli zupełnie nie zrozumiałe. Cytat z klasych
    "abstrahuje pan od układu odniesienia";)

    > Ale po co? Jeśli ustępujesz pojazdom (jak to przy włączaniu) to w czym
    > problem.

    W tym, że jeżdzę sobie na czerwonym świetle po pasach. IMHO problem
    potencjalnie o rząd wielkości większy, niż to że policjant musi? się
    ustawić na skrzyżowaniu i suszyć jak nie postawisz pierdyliarda
    niepotrzebnych znaków.

    > Powinieneś ustąpić i pieszym w razie gdybyś jednak chciał
    > zahaczyć o przejście ale skoro mają czerwone to ich raczej nie ma :)

    No i widzisz - w sumie problemu nie ma. Ale znów - policja będzie
    problem miała. No to skoro wszystkie problemy ma policja, to pozostaje
    się zastanowić czy może oni nie są problemem.

    Shrek

  • 98. Data: 2016-12-14 13:52:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2016 o 11:13, SW3 pisze:

> [...]
    > do jakiejkolwiek zmiany prędkości) natomiast u nas na przejściu może
    > zmusić kierujących do istotnej zmiany prędkości, nie może tylko zmuszać

    Szukasz dziury w całym. Różnica w mentalności jest zasadnicza - na
    zachód od nas pieszy może przełazić wszędzie, a jak ma przejście, to już
    wogóle wersal, tylko czerwonego dywanika brakuje. U nas przejście jest
    miejscem, gdzie łasawie moze dokonać próby przejścia na drugą stronę,
    jesli go ktoś akurat przepuści.

> [...]
    > co się dzieje to mogłyby uniknąć wypadku. A one zauważają samochód chyba
    > dopiero w momencie uderzenia. Żeby było jasne: choćby uniknęły to

    No dobra - chesz pooglądać filmiki z kamazami. No to nadpierwszeństwo
    dla kamazów.

    Po to wprawadzamy prawo, żeby nie żądziło prawo silniejszego, więc
    argument, że należy wprowadzić takie prawo, żeby rację miał silniejszy,
    bo przecież jeste wsilniejszyjest... no bez sensu.

    Shrek

  • 99. Data: 2016-12-14 13:54:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2016 o 12:43, p...@g...com pisze:

    > pirat drogowy rozjezdza ludzi na przejsciu dla pieszych i zostaje zlapany na
    klamstwie ... jesli potrzeba Ziobry zeby go wsadzic to Temida faktycznie schodzi na
    psy ...

    Przecież ma prawo kłamać.

    Shrek

  • 100. Data: 2016-12-14 13:59:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Szukasz dziury w całym. Różnica w mentalności jest zasadnicza - na
    >zachód od nas pieszy może przełazić wszędzie,

    Jak go ktos laskawie przepusci.

    >a jak ma przejście, to już wogóle wersal, tylko czerwonego dywanika
    >brakuje. U nas przejście jest miejscem, gdzie łasawie moze dokonać
    >próby przejścia na drugą stronę, jesli go ktoś akurat przepuści.

    Chwile poczeka i samochodow zabraknie lub ktos jednak laskawie
    przepusci.

    J.