    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dziwne problemy z dyskami
    Date: Wed, 8 Apr 2009 13:06:41 +0200

    Użytkownik "DD" <d...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:grhiok$5nc$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > - sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś
    > powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze musisz ew. włączyć
    > funkcję smart w biosie.,

    sprawdze i ewentualnie wlacze

    > - z tego co piszesz błędy są na trzech dyskach jednoczesnie? To raczej
    > niemożliwe chyba ze masz je w RAID. a wiec raczej problem z RAID - chipsetem
    > płyty głównej, ew. podłącz dyski poza raidem. awarie dysków uwazam za malo
    > prawdopodobną.

    problem w tym ze nie sa w raidzie, a awaria juz drugi raz objawia sie na
    wszystkich dyskach, co prawda teraz nie ma takiej porazki jak ostatnim razem,
    ale chekdisk, zatrzymuje sie na 4 kroku na obu dyskach

    > - ew. problem z zasilaniem - sprawdź kompa na innym pewnym i wystarczająco
    > wydajnym zasilaczu. sporadycznie zdarzaja sie też przypadki zakłóceń/przerw w
    > sieci energetycznej i słabsze zasilacze nie dają rady.

    tez zaczynam sie zastanawiac nad zasilaczem, obecny do modecom feel, ale mam
    cheefteka tez 400w nowke, takze podmienie

    dzieki wszystkim za sugestie