  • 1. Data: 2009-04-08 06:37:36
    Temat: dziwne problemy z dyskami
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    pisze bo mam nadzieje ze cos mi podpowiecie

    pacjent ma okolo 1,5 roku, plyta asus p5kc, grafika gf 8600gt, procek intel c2d
    6300, system xp pro, zaislac 400w, 3 dyski, 2 na sata jeden ide, ostatnio tylko
    jeden sata jeden ide

    i teraz co sie dzieje, co jaks czas wystepuje awaria, ojawia sie problemami z
    odczytywaniem informacji o systemie z dysku, co ciekawsze, problemy dotycza
    przewaznie wszystkich dyskow na raz, ostatnim razem nie moglem odczytac
    informacji z zadnego dysku, dopiero przelecenie dyskow chekdiskiem i jego
    kilkunastogodzinna praca przywrocily dwa z 3 dyskow do stanu normalnosci, na
    walke z trzecim nie mialem juz sily

    wczoraj znowu awaria, system sobie pracuje, nagle slysze stukniecie glowicy,
    system przymula, niby pracuje, ale ostatkiem sil, po restarcie nie wstaje,
    twierdzi ze nie ma informacji o systemie, kolejne dwa restarty, zalapuje,
    wstaje, kaze mu przy kolejneym restarcie sprawdzic system, niestety na 4 z 5
    krokow chekdiska zatrzymuje sie na 0% i stoi, na obu dyskach to samo, czyli po
    raz kolejny nie jest to wina jednego dysku tylko cos innego

    przez te poltora roku mialem juz takich jazd ze 4-5, ostatnia jakos pod koniec
    roku, ma ktos koncepcje o co moze chchodzic, co bruzdzi, bo raczej nie jest to
    wina dyskow

  • 2. Data: 2009-04-08 06:59:14
    Temat: Re: dziwne problemy z dyskami
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > witam
    >
    > pisze bo mam nadzieje ze cos mi podpowiecie

    1. spróbuj te dyski sprawdzić na innym komputerze.
    2. jest coś takiego jak SMART. Włącz (w BIOS-ie) może coś podpowie
    3. każdy producent twardzieli ma programy do testowania dysków. Pobierz,
    uruchom i może coś z tego wyjdzie.
    4. mój znajomy na każdy defekt ma jedną diagnozę, zasilacz. Nie wiem jak on
    to robi, ale w większości przypadków trafia.

  • 3. Data: 2009-04-08 07:04:29
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    szerszen pisze:
> [...]
    > intel c2d 6300, system xp pro, zaislac 400w, 3 dyski, 2 na sata jeden
    > ide, ostatnio tylko jeden sata jeden ide

    Ten zasilacz 400w to jakiej firmy?

  • 4. Data: 2009-04-08 07:05:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 08:59:14 +0200, MC napisał(a):

    > 4. mój znajomy na każdy defekt ma jedną diagnozę, zasilacz. Nie wiem jak
    > on to robi, ale w większości przypadków trafia.

    Fakt - zasilacz to 90% wypadków. Pozostałe 10% można zredukować do 1%
    oglądając kondensatory...... ;)

  • 5. Data: 2009-04-08 07:10:15
    Od: "DD" <d...@p...wp.pl>

    no cóż przyczyn może być pare:
    - sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś
    powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze musisz ew. włączyć
    funkcję smart w biosie.,
    - z tego co piszesz błędy są na trzech dyskach jednoczesnie? To raczej
    niemożliwe chyba ze masz je w RAID. a wiec raczej problem z RAID - chipsetem
    płyty głównej, ew. podłącz dyski poza raidem. awarie dysków uwazam za malo
    prawdopodobną.
    - ew. problem z zasilaniem - sprawdź kompa na innym pewnym i wystarczająco
    wydajnym zasilaczu. sporadycznie zdarzaja sie też przypadki zakłóceń/przerw
    w sieci energetycznej i słabsze zasilacze nie dają rady.

  • 6. Data: 2009-04-08 11:06:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DD" <d...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > - sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś
    > powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze musisz ew. włączyć
    > funkcję smart w biosie.,

    sprawdze i ewentualnie wlacze

> [...]
    > płyty głównej, ew. podłącz dyski poza raidem. awarie dysków uwazam za malo

    problem w tym ze nie sa w raidzie, a awaria juz drugi raz objawia sie na
    wszystkich dyskach, co prawda teraz nie ma takiej porazki jak ostatnim razem,
    ale chekdisk, zatrzymuje sie na 4 kroku na obu dyskach

    > - ew. problem z zasilaniem - sprawdź kompa na innym pewnym i wystarczająco
    > wydajnym zasilaczu. sporadycznie zdarzaja sie też przypadki zakłóceń/przerw w
    > sieci energetycznej i słabsze zasilacze nie dają rady.

    tez zaczynam sie zastanawiac nad zasilaczem, obecny do modecom feel, ale mam
    cheefteka tez 400w nowke, takze podmienie

    dzieki wszystkim za sugestie

  • 7. Data: 2009-04-08 11:23:38
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > tez zaczynam sie zastanawiac nad zasilaczem, obecny do modecom feel, ale
    > mam cheefteka tez 400w nowke, takze podmienie

    Ten Feel to niestety szajs. Mozesz sprawdzic miernikiem napiecia, ale
    wydaje mi sie, ze to on jest przyczyna tych atrakcji.

  • 8. Data: 2009-04-08 12:10:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w
    wiadomości news:gri218$lcl$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ten Feel to niestety szajs. Mozesz sprawdzic miernikiem napiecia, ale wydaje
    > mi sie, ze to on jest przyczyna tych atrakcji.

    przerabialem juz kilka modecomow i nigdy z nimi nie bylo problemow, ale
    podmienie, zobaczymy, choc przy tej czestotliwosci "wypadkow" trudno bedzie
    stwierdzic poprawe

  • 9. Data: 2009-04-08 19:35:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > - sprawdź status smart w dyskach np. programem speedfan - powinien coś
    > powiedzieć o ich rzeczywistym stanie stanie. moze musisz ew. włączyć

    smart w biosie byl na auto, teraz wlaczylem na stale
    jako ze to seagate'y sciagnalem sea tools, dyski z powodzeniem przeszly
    wszystkie testy jakie uruchomilem w tym programie, natomiast aby bylo weselej,
    niemoge skopiowac niektorych plikow z jednego z dyskow, jutro bede kombinowal
    dalej

  • 10. Data: 2009-04-09 11:09:14
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    szerszen pisze:

    > przerabialem juz kilka modecomow i nigdy z nimi nie bylo problemow, ale
    > podmienie, zobaczymy, choc przy tej czestotliwosci "wypadkow" trudno
    > bedzie stwierdzic poprawe

    Ale ktore przerabiales? Feel-e czy MC ?