eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaefekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla? › Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
    From: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
    Date: Mon, 17 Aug 2009 23:11:49 +0200

    > Eeee tam :-). Jak nie do celów telekomunikacyjnych, to można zamiast
    > strippera użyć zapalniczki do opalenia lakieru. Przetrzeć spirytusem a
    > potem lekka rysa żyletką i złamanie (z jednoczesnym naciąganiem) na gumce
    > do mazania ołówków :-)

    No, żeby sobie położyć kabelek między dwoma blokami to pewnie tak...
    Tyle, że złącze będzie miało parę dB straty pewnie. No, ale do takich celów,
    to jak się weźmie urządzenia, które mają bilans parenaście dB to i tak
    będzie działać.
    Ale nie wiem, czy np. na takim włóknie pójdzie gigabitowy ethernet...

    Zgadzam się, że znajomośc metod McGyverowskich może być pomocna, no ale
    raczej przy instalacji u klienta to bym nie polecał :)
    Z firmowym zestawem 3M fibrlock miałem choleryczny problem, żeby mi potem
    podpisali odbiór, bo się okazało, że sporo włókien miało ponad
    "telekomunikacyjne" 0.75 dB
    Musiałem potem te najbardziej kiepskie pospawać.

    Od tego czasu mam pewną awersję do złączek mechanicznych. Jednak co spaw to
    spaw....