  • 1. Data: 2009-08-15 23:48:09
    Temat: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    witam,
    namierzylem u klienta ciekawy temat ( widze ze na alegro tez sie
    sprzedaje:) ) zrodlo swiatla, do niego wlozone wlokna swiatlowodu, efekt
    dosc ciekawy. pytanie - czy takie wlokna mozna wydlubac z jakiegos przewodu
    swiatlowodowego? jesli tak, to jak sie oznacza takie przewody - ilosc i
    grubosc zyl, tak jak normalne? np 10x0,5mm?po wydlubaniu srodka beda takie
    wlasnie wlokna?
    czy jako zrodlo swiatla moze byc zwykly led np 3W cree, ew. jakies p7 ?
    bede wdzieczny za jakies informacje:)

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-08-16 01:07:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    > dosc ciekawy. pytanie - czy takie wlokna mozna wydlubac z jakiegos przewodu
    > swiatlowodowego? jesli tak, to jak sie oznacza takie przewody

    Kup kabelek optyczny do przesyłania dźwięku (toslink) - będzie prościej
    i bezpieczniej. To plastik a nie szkło (jak w światłowodach
    telekomunikacyjnych). Jak do efektu świetlnego to wystarczy w
    zupełności, w końcu na wiele kilometrów światła nie będziesz chyba
    przesyłał.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-08-16 01:21:04
    Od: "Sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > telekomunikacyjnych). Jak do efektu świetlnego to wystarczy w
    > zupełności, w końcu na wiele kilometrów światła nie będziesz chyba

    1. Kable światłowodowe szklane w ogóle się do tego nie nadają;
    po pierwsze mają tak małą średnicę, że byś tego "nieba" nie zobaczył za
    bardzo.
    po drugie są niebezpieczne - do pracy z nimi trzeba odpowiednich
    (drogich) narzędzi, i zabezpieczeń.
    2. Toslink plastykowy już znacznie lepiej - ale i tak dużo za drogo. Lepiej
    poszukaj firmy, która sprzedaje specjalne "światłowody"
    własnie do tego celu. Ale już najlepiej (i chyba najtaniej) - kupić
    gotowca na Allegro :)

  • 4. Data: 2009-08-16 07:28:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sundayman wrote:

> [...]
    > Lepiej poszukaj firmy, która sprzedaje specjalne "światłowody"
    > własnie do tego celu. Ale już najlepiej (i chyba najtaniej) - kupić

    Przejdz sie do jakiegos Leroy Merlina czy innego podobnego, a nawet w
    normalnych supermarkietach moga miec zylke jako elementy wzmacniajace do
    jakichs tam robotek. Wedkarska tez moze sie nadac. Po prostu sprawdzic.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-08-16 09:56:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Waldemar Krzok wrote:
    > Wedkarska tez moze sie nadac. Po prostu sprawdzic.

    Niestety nie nada się - nie ten materiał (przezroczystość, współczynnik
    załamania).
    Trzeba kupić światłowody oświetleniowe (plastikowe) albo zrobić gwiazdy
    z diodek SMD,
    Ja mam zrobioną namiastkę - ponaklejane punkty z folii fosforyzującej
    (ze znaków ewakuacyjnych). Jak zgaszę światło mam przez kilkanaście
    minut rozgwieżdżony sufit.

    Mire.

  • 6. Data: 2009-08-16 10:36:18
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Sie, 03:21, "Sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote:
    >     po drugie są niebezpieczne - do pracy z nimi trzeba odpowiednich
    > (drogich) narzędzi, i zabezpieczeń.
    Możesz rozwinąć temat? Zwłaszcza interesuje mnie, co jest takiego
    niebezpiecznego.

  • 7. Data: 2009-08-16 11:55:35
    Od: "kk" <...@...pl>

    Światłowody telekomunikacyjne są bardzo cienkie.
    Przy łączeniu (zarabianiu) należy przestrzegać zasady, że wszelkie ścinki i
    odpady należy bardzo dokładnie zbierać.
    Kawałek ( np 0.5 cm - 1 cm) światłowodu potrafi przebić skórę (czasami
    bezboleśnie) i dostać się do krwioobiegu.
    Ewentualnie przez płuca z powietrzem.
    Wykryć się tego nie da żadanymi metodami - szkło.

    Skutki możecie sobe sami wyobrazić.

  • 8. Data: 2009-08-16 12:04:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > bezboleśnie) i dostać się do krwioobiegu.
    > Ewentualnie przez płuca z powietrzem.
    > Wykryć się tego nie da żadanymi metodami - szkło.

    Ale ty pier... głupoty opowiadasz. Ciekawe dlaczego ci co ocieplenia z mat
    szklanych robią, albo laminaty szklane lepią nie są jednorazowi. W tv jest taki
    program " jak to jest zrobione". Parę razy pokazywali jak łódki albo samoloty z
    laminatów robią, Nikt tam nie jest ubrany jak kosmonauta. Myślisz że to cyborgi?
    Tomograf potrafi pokazać pojedyncze naczynia włosowe.

  • 9. Data: 2009-08-16 13:01:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    kogutek pisze:

    > Ale ty pier... głupoty opowiadasz.

    Widziałeś taki obrany z izolacji światłowód? Chyba nie chciałbyś, żeby
    taki "drut" o średnicy kilkunastu um wbił ci się w palec?

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 10. Data: 2009-08-16 13:28:18
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > taki "drut" o średnicy kilkunastu um wbił ci się w palec?
    >
    > --
    > przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    Żeby się wbił to potrzebuje wytrzymałości na ściskanie przy określonej długości
    i ostry czubek. A nawet jak się wbije to nie ma szansy przejść przez skórę bo za
    gruba. A nawet jak by przeszedł przez skórę to zostanie rozpoznany jako ciało
    obce, zrobi się torbiel i zostanie wypchnięty na zewnątrz. Noża wbitego w brzuch
    organizm człowieka sam się nie pozbędzie. Ale z takimi małymi elementami radzi
    sobie doskonale. Przy połknięciu żadne ryzyko nie istnieje. Wyleci z drugiej
    strony. Na okoliczność przebicia się przez układ pokarmowy bardzo małego ostrego
    elementu organizmy żywe mają kilka metod. Do płuc ciężko żeby się dostał. Bo na
    początku jest filtr a dalej jest mokro i to co przejdzie przez filtr ma się
    przykleić i się to wycharchuje. A nawet jak się dostanie to nie jest to ściśle
    określony gatunek azbestu tylko szkło. Tam gdzie robią światłowody chodzą w
    dziwnych ubraniach i maskach nie dlatego że kawałek światłowodu może zaszkodzić
    człowiekowi a dlatego że człowiek swoją obecnością na pewno zaszkodzi
    światłowodowi.