  • 1. Data: 2020-12-18 21:25:56
    Temat: esp32, deep sleep i pilot IR
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dobry wieczór,

    zbudowałem sobie zabawkę opartą o moduł esp32, a konkretnie o płytkę
    Lolin32 v. 1.0.0, o ile ma to znaczenie.
    Zabawka sterowana jest pilotem IR i wszystko działa. Żeby uniknąć
    mechanicznych włączników chciałem wykorzystać opcję "deep sleep" gdzie
    moduł esp32 pobiera jakieś niewielkie microampery.
    Udało się tylko połowicznie - pilotem mogę wprowadziś moduł w stan
    uśpienia, ale nie mogę go obudzić - nic dziwnego - procesor śpi więc nie
    obsłuży komendy z czujnika IR. Sam czujnik jednak reaguje na pilota i
    led potwierdzający odebranie sygnału z pilota się "zapala".
    Chciałbym to wykorzystać do generowania sygnału budzącego - potrzebny
    jest poziom niski.
    Próbowałem tak jak tutaj:
    https://stackoverflow.com/questions/39481196/how-to-
    wake-esp8266-from-deep-sleep-without-continuous-rese
    ts,
    ale nie działa to u mnie - albo mam ciągły reset esp32, albo nic się nie
    dzieje).
    Podpowiecie jakieś inne rozwiązanie? Z góry bardzo dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2020-12-18 21:56:33
    Temat: Re: esp32, deep sleep i pilot IR
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 18/12/2020 20:25, Mchal M. Lechanski wrote:
> [...]
    > dzieje).
    > Podpowiecie jakieś inne rozwiązanie? Z góry bardzo dziękuję.

    Tutaj masz rozwiązanie dla Twojego modułu:

    https://youtu.be/r75MrWIVIw4?t=419

    c.

  • 3. Data: 2020-12-18 23:25:57
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 18/12/2020 20:56, Cezar wrote:
    > On 18/12/2020 20:25, Mchal M. Lechanski wrote:

    > Tutaj masz rozwiązanie dla Twojego modułu:
    >
    > https://youtu.be/r75MrWIVIw4?t=419

    Dziękuję bardzo, oglądałem to już i nie ma tam rozwiązania mojego problemu.
    Zabawka ma już możliwość uśpienia z pilota i budzenia poprzez
    wymusszenie na określonym pinie poziomu niskiego (budzenie poprzez
    ext0). Niestety aby to zrobić muszę użyć mechanicznego przycisku, a
    tego chcę uniknąć. Do budzenia chcę użyć pilota jednak uśpiony procesor
    nie jest w stanie zdekodować odebranego sygnału dlatego szukam
    rozwiązania aby wykorzystać sam fakt odebrania sygnału bez jego dekodowania.
    Niestety nie wiem czy to w ogóle jest możliwe.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2020-12-19 12:27:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.12.2020 21:25, Mchal M. Lechanski wrote:

> [...]
    ts,
    > ale nie działa to u mnie - albo mam ciągły reset esp32, albo nic się nie

    Masz w ogóle wpływ na program tego urządzenia, czy wgrałeś gotowca i
    "nie znasz się"?

    Tam na pierwszym rysunku na "DO" musi być stan niski w deep sleep, a po
    przebudzeniu trzeba go natychmiast ustawić na wysoki.
    Potem przed przejściem w stan uśpienia trzeba znów ustawić stan niski
    żeby aktywować możliwość resetu.
    Widzę tutaj jeszcze kilka problemów. ale generalnie powinno zadziałać.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2020-12-19 14:31:19
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 19/12/2020 11:27, Mirek wrote:

    wake-esp8266-from-deep-sleep-without-continuous-rese
    ts,

    > Masz w ogóle wpływ na program tego urządzenia, czy wgrałeś gotowca i
    > "nie znasz się"?

    Że się nie znam to fakt niezaprzeczalny, ale stan pinu ustawić potrafię. :-)

> [...]
    > przebudzeniu trzeba go natychmiast ustawić na wysoki.
    > Potem przed przejściem w stan uśpienia trzeba znów ustawić stan niski

    Dziękuję, takie też było moje rozumowanie, ale chyba było już za późno
    bo w setupie zamiast na wysoki ustawiam D0 znów na niski.

    > Widzę tutaj jeszcze kilka problemów. ale generalnie powinno zadziałać.

    Pokażesz z czym, ewentualnie, przyjdzie mi się jeszcze zmierzyć?

    Jeszcze raz dziękuję.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2020-12-19 17:03:01
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.12.2020 14:31, Mchal M. Lechanski wrote:

    > Pokażesz z czym, ewentualnie, przyjdzie mi się jeszcze zmierzyć?

    Pilot nadaje serię impulsów - najlepiej by było zdążyć ustawić D0
    pomiędzy pierwszym a drugim... ale w końcu powinien wstać i ustawić.

    Układ będzie reagował na każdego (albo prawie) pilota, więc dobrze by
    było po resecie usypiać procek znowu, jeśli w określonym czasie nie będą
    nadawane właściwe sygnały. (W pokoju z telewizorem raczej sobie nie pośpi.)

    Nie wiem co to masz za pilot, ale możliwe, że za każdym naciśnięciem
    nadawane jest kilka paczek rozkazu, więc jeśli procek zdekoduje
    pierwszą, która każe mu się uśpić, to kolejna go obudzi.

    --
    Mirek.