  • 11. Data: 2023-09-06 14:32:06
    Temat: Re: gdzie (w w-wie) naladowac PRZEZ ADAPTER baterie smartfona
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Rutkowski, Jacek w news:ud9l2g$l3h$1$jacekrut@news.chmurka.net
    [...............]

    thx, ale juz znalazlem https://fantel.pl/, niedaleko.

    > Możesz zdradzić dlaczego na zewnątrz musisz go naładować

    tel ma skopany port usb ladowania.

    > Prawdę mówiąc w czasie pisania tych postów już bym
    > temat ogarnął.

    nie musze ogarniac, bo ogarniete. Jak chalupniczo to wykonac - wiadomo. Nie
    interes. mnie to.
    pisanie posta, to chwila tylko (a pisanie, ze pisanie posta to wiecej, niz
    majsterkowanie w tej sprawie, to stala bryndza usenetowa :)

  • 12. Data: 2023-09-06 14:32:11
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Grzegorz Niemirowski w news:ud9mbo$lot$1$grzegorz@news.chmurka.net
    g-for-frog-batteries-
    > Trzeba było tego linka dać od razu, byłoby wiadomo o co chodzi.

    ale nie dalem :)
    "ladowanie przez adapter" to jest cos, co mam tlumaczyc _tutaj_ pismem
    obrazkowym?? analfabeta wie, o co chodzi. Wiec od razu pytalem o miejsce w
    w-wa.

    > Poza tym jest tam pokazane jak chałupniczo zrobić taki adapter. Nie
    > odpowiada Ci?

    (pytalem o taxi, a nie o to, jak zbudowac hulajnoge).
    Tak, nie odpowiada, o czym wprost napomknalem: nawet prosta (lekko - ale
    jednak - ryzykowna) gimnastyka z kabelkami, ktorej opisami siec jest
    zasypana, nie interesuje mnie. Wystarczy mi, ze w sytuacji absolutnie
    beznadziejnej wiem, jak. A beznadziejna jest wowczas, gdy za rogiem nie ma
    takiego adaptera.
    Okazalo sie w koncu, ze jest: https://fantel.pl/

  • 13. Data: 2023-09-06 21:44:18
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Daj znać jak poszło, czy dobra obsługa, bo mam podobny problem z wbudowaną w okulary
    kamerką, w których chyba gniazdo usb wyłamało
    się z płytki (próby wkładania wtyczki po ciemku), trzeba by rozebrać i być może
    polutować.

    -----

  • 14. Data: 2023-09-07 01:20:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-06, 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:
> [...]
    > "ladowanie przez adapter" to jest cos, co mam tlumaczyc _tutaj_ pismem
    > obrazkowym?? analfabeta wie, o co chodzi. Wiec od razu pytalem o miejsce w

    Tylko jak potrzeba to tego analfabety nie ma nigdy pod ręką.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2023-09-07 10:06:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Sep 2023 14:32:11 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > "ladowanie przez adapter" to jest cos, co mam tlumaczyc _tutaj_ pismem
    > obrazkowym?? analfabeta wie, o co chodzi. Wiec od razu pytalem o miejsce w

    Gadasz o adapterze, a pokazałeś ładowarkę.
    Pokaż jeszcze ten "adapter", bo chyba nie jestem nawet analfabetą i nie
    wiem, o co Ci chodzi.

    Mam tego typu ładowarkę w ilości dwóch różnych konstrukcyjnie sztuk i jakoś
    tak z reguły bywało, że częściej wąsy nie pasowały niż pasowały do baterii.
    Wtedy podpinałem baterię albo B6AC+ albo pod zasilacz serwisowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2023-09-07 12:38:43
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Adam w news:1ia7lkpv05ome$.1knffb6a1z7n7.dlg@40tude.net
    > Gadasz o adapterze, a pokazałeś ładowarkę.

    to mialem na mysli:
    adapter nie musi byc jednoczesnie ladowarka (ale mozna go scalic z
    ladowarka), a ladowarka nie musi byc jednoczesnie adapterem (ale mozna ja
    scalic z adapterem).
    ladowarka, ktora nie jest scalona z adapterem, to jest to, czym standardowo
    laduje sie baterie zapuszkowane w tel.
    mnie jest potrzebna ladowarka scalona z adapterem i piszac _skrotowo_ o
    naladowaniu baterii "przez adapter" zakladam, ze w tym jakze ekskluzywnym
    gronie jestem na pstryk rozumiany.
    nie jestem.

    > Mam tego typu ładowarkę w ilości dwóch różnych konstrukcyjnie sztuk i
    > jakoś tak z reguły bywało, że częściej wąsy nie pasowały niż pasowały do
    > baterii.

    przede wszystkim wspomniane tutaj "żaby" z natury swej maja regulowany
    rozstaw stykow i w tym sensie pasuje do tzw kazdej baterii. Chyba, ze nie
    pasuja z innych powodow, o ktorych nic nie wiem.

  • 17. Data: 2023-09-07 15:28:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 7 września 2023 o 10:06:45 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Mam tego typu ładowarkę w ilości dwóch różnych konstrukcyjnie sztuk i jakoś
    > tak z reguły bywało, że częściej wąsy nie pasowały niż pasowały do baterii.
    > Wtedy podpinałem baterię albo B6AC+ albo pod zasilacz serwisowy.

    Można prosić krótką instrukcję lub _dobry_ link opisujący,
    jak należy potraktować zasilaczem taką baterię, która nie chce się ładować w "swoim"
    urządzeniu?
    Oczywiście litowa (konkretnie Nexus 7 2013).

  • 18. Data: 2023-09-07 16:27:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Sep 2023 06:28:13 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Można prosić krótką instrukcję lub _dobry_ link opisujący,
    > jak należy potraktować zasilaczem taką baterię, która nie chce się ładować w
    "swoim" urządzeniu?
    > Oczywiście litowa (konkretnie Nexus 7 2013).

    Może ktoś bardziej obeznany lepiej powie - ja nie wiem, jaka tam jest
    bateria.

    Generalnie - najlepiej dostać się wprost do ogniw i je naładować. Jeśli
    mocno zużyte, to możliwie małym prądem.

    Natomiast bywają problematyczne baterie, które w środku mają balanser (to
    nie jest wielki problem) i układ liczący czasy życia baterii - tu już jest
    problem. Spotykałem baterie od kontrolerów RAID, gdzie nawet wymiana ogniw
    na nowe nic nie dawała, bo kontroler twierdził, że bateria kwalifikuje się
    do wymiany. Taka bateria z nowymi i naładowanymi ogniwami przez pewien czas
    działała, ale jej własny zintegrowany kontroler nie pozwalał jej naładować.
    Po pewnym czasie kontroler karty RAID stwierdzał, że bateria słaba i
    wyłączał cache, co radykalnie się odbija na wydajności matrycy.

    Coś podobnego spotykałem też w laptopach, nie pamiętam. Cgyba jakieś Delle
    Prcision albo HP Pro, gdzie bateria miała trzy ogniwa i zintegrowany
    kontroler, który jak stwierdził, że bateria słaba, to odcinał ładowanie i
    koniec.
    Być może trzeba by przeprogramować dziada lub wymienić pamięć - nie wiem,
    EPROMY programowałem ostatnio jeszcze z DOS-a.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam