    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: gdzie (w w-wie) naladowac PRZEZ ADAPTER baterie smartfona
    Date: Thu, 7 Sep 2023 16:27:48 +0200

    Dnia Thu, 7 Sep 2023 06:28:13 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Można prosić krótką instrukcję lub _dobry_ link opisujący,
    > jak należy potraktować zasilaczem taką baterię, która nie chce się ładować w
    "swoim" urządzeniu?
    > Oczywiście litowa (konkretnie Nexus 7 2013).

    Może ktoś bardziej obeznany lepiej powie - ja nie wiem, jaka tam jest
    bateria.

    Generalnie - najlepiej dostać się wprost do ogniw i je naładować. Jeśli
    mocno zużyte, to możliwie małym prądem.

    Natomiast bywają problematyczne baterie, które w środku mają balanser (to
    nie jest wielki problem) i układ liczący czasy życia baterii - tu już jest
    problem. Spotykałem baterie od kontrolerów RAID, gdzie nawet wymiana ogniw
    na nowe nic nie dawała, bo kontroler twierdził, że bateria kwalifikuje się
    do wymiany. Taka bateria z nowymi i naładowanymi ogniwami przez pewien czas
    działała, ale jej własny zintegrowany kontroler nie pozwalał jej naładować.
    Po pewnym czasie kontroler karty RAID stwierdzał, że bateria słaba i
    wyłączał cache, co radykalnie się odbija na wydajności matrycy.

    Coś podobnego spotykałem też w laptopach, nie pamiętam. Cgyba jakieś Delle
    Prcision albo HP Pro, gdzie bateria miała trzy ogniwa i zintegrowany
    kontroler, który jak stwierdził, że bateria słaba, to odcinał ładowanie i
    koniec.
    Być może trzeba by przeprogramować dziada lub wymienić pamięć - nie wiem,
    EPROMY programowałem ostatnio jeszcze z DOS-a.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam