eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikahackerkaRe: hackerka
  • X-Received: by 2002:a05:620a:2091:b0:6ff:2f2a:2c4a with SMTP id
    e17-20020a05620a209100b006ff2f2a2c4amr2259623qka.686.1673151013235; Sat,
    07 Jan 2023 20:10:13 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:620a:2091:b0:6ff:2f2a:2c4a with SMTP id
    e17-20020a05620a209100b006ff2f2a2c4amr2259623qka.686.1673151013235; Sat,
    07 Jan 2023 20:10:13 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!1.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.quux.org!wer
    etis.net!feeder6.news.weretis.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blue
    worldhosting.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
    m!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googleg
    roups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 7 Jan 2023 20:10:13 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <tp3mll$49u$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <1phk4jd2xcfkv$.1f8w99kt5l0to$.dlg@40tude.net>
    <tp3mll$49u$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: hackerka
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 08 Jan 2023 04:10:13 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4530
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776934
    [ ukryj nagłówki ]

    środa, 4 stycznia 2023 o 05:07:34 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):
    > W dniu 2023-01-03 o 19:34, J.F pisze:
    > >
    > > Hack to cos od siekiery bylo?
    > >
    > >
    > > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1
    > >
    > I znów mam nieodparte wrażenie, że producenci samochodów nie są
    > zainteresowani ich zabezpieczeniem przed kradzieżą.
    >

    To nie jest tak ze nie sa. Po prostu dostarczaja cos co dziala w 99.99% przypadkow.
    Przypadki brzegowe olewaja bo bez sensu gonic krolika tak daleko.
    Nie raz i nie dwa sie pokapowalem ze auto nie bylo zamkniete. I nic nie zginelo. A
    wtedy kiedy zginelo to straty oszacowalem na ponizej 100pln.

    Nie widzi sie ludzi ktorzy chodza po parkingach i kazde auto sprawdzaja czy
    zamkniete, nie ma juz duzo atakow na "torebke z siedzenia pasazera na skrzyzowaniu".
    Mi sie nie zdazylo chyba nigdy (ponad 25lat) zeby mi ktos przypadkiem klamke szarpal
    jak siedze w srodku.

    I tak dalej.

    Immobilizer starcza w 99.999999999....% przypadkow (zalezy jak liczyc to sie tych
    dziewiatek mnozy)
    Zamek w drzwiach podobnie.

    Dzisiejsze keyless systemy czy kluczyki z pilotem sa czesto prymitywne tak ze starczy
    nagrac sdr-em za 30pln sekwencje a potem powtorzyc pare razy zanim sie "klucz
    szyfrujacy" nie okreci w kolko.

    I to dziala.

    > Zabezpieczenie przed metodą 'na walizkę' powinno być wcześniejsze niż
    > wprowadzanie samo-otwierających i samo-uruchamiających się samochodów.
    > A szyfrowanie CAN powinno być wcześniejsze niż możliwość otwarcia drzwi
    > czy odpalenia samochodu przez CAN.
    >

    CAN jest uznany za komunikacje wewnatrz zaufanego obszaru. Co za roznica czy hakier
    wytnie kawalek blachy czy wyrwie zamek? i tak sie do komputera dostanie i se
    przeprogramuje co trzeba.

    Z taka szyfracja jest problem taki jak z aplem, I korpo wlasciwie wprowadzily by to
    jakby mogly.

    BO WTEDY KAZDY ELEMENT AUTA JEST PAROWANY I BYLE GNOJEK NIE WYMIENI KOMPONENTU.

    Nie chcesz takiego czegos. Nie chcesz aby fiat/ford/vw musieli parowac kazdy
    elektryczny komponent. Nie chcesz aby do wymiany pompy paliwa trza bylo programatora,
    wsadu ktory zeby dostac musisz sciagnac ze strony producenta po uprzednim zaplaceniu
    i wylegitymowaniu sie.

    Tak jak jest niestety jest wystarczajaco.

    Immobilizer i kluczyk z metalu zabezpiecza przed wiekszoscia gnojkow a wieksze
    cwaniaki sa mniejszym problemem niz korpo ktore moze ci odmowic wsadu do programatora
    bo juz dosc razy te pompe paliwa wymieniles albo wsadu nie ma bo wieska z zespolu
    fiesta 1980-1984 zwolnili i nikt nie wie jak wygenerowac kod dla takiej pompy
    paliwa...

    I zeby nie bylo. Mam radio ktore jakims cudem jest odparowane od glownego kompa. I po
    zapaleniu swiatel mu sie nie podswietlaja guziki.
    Jakis geniusz wymyslil ze radio bedzie sie o wlaczeniu stacyjki czy swiatel
    dowiadywac po can. I musi byc sparowane numerem zeby to dzialalo.
    Jakby kto pytal to tak u forda z radiem shaker 500.

    Tak ze po przydlugim gledzeniu: nie, nie chcemy szyfrowanego CAN. Starczy immo i
    kluczyk.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: