  • 11. Data: 2023-01-05 13:17:33
    Temat: Re: hackerka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-04 o 21:58, Marek pisze:

    > To wtedy i tak zadziałałby ten sposób:
    >
    > https://xkcd.com/538/

    Oczywiście, że zabezpieczenie przed kradzieżą nie zapewnia
    zabezpieczenia przez rozbojem, ale to chyba nie znaczy, że w związku z
    tym należy zrezygnować z zabezpieczenia przed kradzieżą.
    P.G.

  • 12. Data: 2023-01-05 13:21:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2023 o 19:34, J.F pisze:

    > Hack to cos od siekiery bylo?
    >

    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1

    Kiedyś, jak jeszcze nie polegano na immobilajzerach, alarmach i innych
    gównach producenta, stosowało się własne zabezpieczenie (dzisiaj tez się
    tak robi). Kto mądry, ten wie, że seryjne zabezpieczenia, znajdą seryjne
    włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w tapicerce
    na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se hakuje :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-01-05 13:28:44
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/01/2023 12:09, K wrote:

    a/z%C5%82odzieje-zaskakuj%C4%85-dziura-w-karoserii-i
    -atak-przez-magistral%C4%99-can/ar-AA15VpI1

    > Jeszcze dodaj, ze wszyscy okradzeni trzymali kluczki na
    > parapecie/stoliku przy drzwiach wejsciowych bez ochronnego etui.

    No właśnie nie. Ostatnia napisała:

    Dan Webb:
    Can I ask was the spare key also in a FDP

    Lucy Mccall:
    yes both in separate faraday bags in opposite corner of the house

    A nawet jakby to czy to usprawiedliwia kradzież?
    Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
    Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...

    c.

  • 14. Data: 2023-01-05 13:33:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2023 o 13:28, Cezar pisze:

> [...]
    > Producenci aut nic z tym nie robią bo im się opłaca...
    > Ubezpieczycielom pewnie też bo biorą 30% więcej za Rovery...

    Od początku istnienia zabezpieczeń, istnieje jedna żelazna formuła i
    będzie obowiązywała zawsze:

    "You make, we break"

    Należy tylko z niej skorzystać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-01-05 18:20:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-05 o 13:21, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > włamy i to jest oczywiste. Wystarczy nawet głupi kontaktron w tapicerce
    > na kabelku i magnesik i złodziej ma zagadkę :] Niech se hakuje :)

    Kiedyś miałem Skodę Favorit.
    Zabezpieczenie zrobiłem tak, że we wtyczce duży Jack zmontowałem
    generator na NE555. Gniazdko wstawiłem zamiast gniazda zapalniczki.
    Sygnał z generatora leciał drutem do zapłonu tranzystorowego gdzie
    wewnątrz wstawiłem kilka tranzystorów - brak sygnału zmiennego na tym
    przewodzie powodował zablokowanie zapłonu.
    Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim zapłonem.

    Wtyczkę Jack połączyłem rzemykiem z kluczykami aby nie zapominać jej wyjąć.

    Na podobnej zasadzie (taki sam generator) tylko, że elementem
    wykonawczym był włączany tym sygnałem przekaźnik zrobiliśmy
    zabezpieczenia kilku znajomym (jakieś 6..8). Do jednego z tych
    samochodów się włamali, ale nie udało im się odjechać.
    P.G.

  • 16. Data: 2023-01-05 18:29:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Jan 2023 18:20:47 +0100, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > przewodzie powodował zablokowanie zapłonu.
    > Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim

    Jak sie juz fabryczne immobilizery upowszechnily, to zlodzieje
    przychodzili z drugim komputerem.

    J.

  • 17. Data: 2023-01-05 18:48:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2023 o 18:20, Piotr Gałka pisze:
    [...]
> [...]
    > zapłonem.
    >
    > Wtyczkę Jack połączyłem rzemykiem z kluczykami aby nie zapominać jej wyjąć.

    Najlepiej szukać obwodu w którym można zrobić zwarcie, żeby unieruchomić
    pojazd i tam zrobić "blokadę". Przerwę łatwo znaleźć a ze zwarciem
    trudniej, jeśli ktoś by szukał. Dla zwarcia wystarczy jeden kabelek.
    Kiedyś kupiłem VW Polo i ktoś rozwiązał blokadę zapłonu stosując prosty
    układ (przekaźnik elektroniczny) gdzie trzeba było przed przekręceniem
    kluczyka dotknąć/zewrzeć palcami 2 śrubek na tapicerce, po czym auto
    odpalało.

    Sporo wszelakich zabezpieczeń widziałem i każde miało znamiona DiY
    nawet sam kilka wymyśliłem i wdrożyłem. Nie zdarzyło się, żeby ktoś
    ukradł ale włamy i próby były.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2023-01-05 19:22:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Według mnie, żeby ukraść, najprościej trzeba było przyjść z drugim
    > zapłonem.

    I co ukradli, lub chociaż próbowali?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2023-01-05 20:51:10
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 05.01.2023 o 10:01, Marek pisze:

    > Takie deklaracje kompletnie się nie przekładają na statystyki sprzedaży.

    to nie deklaracja

  • 20. Data: 2023-01-05 20:52:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 05 Jan 2023 19:22:29 +0100, Marek wrote:

    > I co ukradli, lub chociaż próbowali?

    Piotr tak to zabezpieczyl, ze pewnie by sie wycofali.
    Moze jakby to bylo naprawde drogie auto, to by sie zawzieli.

    Ale przeciez byly kradzieze "na lawetę", a przynajmniej tak sie
    mówilo.

    J.