  • Data: 2009-03-12 23:53:56
    Temat: Re: [hdd] blue screen podczas uruchamiania
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gpalkn$c8i$1@news.onet.pl...
    > przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w tych linkach
    > wszyscy sugerują wymień pamięć.

    No to teraz ja rowniez sie dowiedzialem, ze testowales pamiec :)
    Zakladajac to, co napisales ponizej, proponuje jeszcze takie sprawdziany:
    - zasilacz - byc moze podlaczenie obu urzadzen przekracza mozliwosci
    zasilacza (jesli tak - to i tak w niedlugim czasie czeka cie wymiana)
    - sprawdzenie zworek master/slave na obu tasmach - bo jak rozumiem, nie sa
    to napedy SATA...

    Jesli zworki sa OK, to zrob tak:
    - odepnij jedno z urzadzen, uruchom i sprawdz w jakim trybie dziala (PIO,
    UDMA) - sprawdzasz to w menedzerze urzadzen, sekcja kontrolerow ATA/ATAPI, u
    ciebie bedzie to jako Secondary Channel, tak? - Sprawdz, czy widzisz to jako
    urzadzenie nadrzedne, czy podrzedne.
    - nastepnie odlacz to i podlacz drugie urzadzenie... jesli oba beda
    podrzedne, albo oba nadrzedne - to sytuacja bledna i nalezy wrocic do
    zworkologii..
    - jesli oba maja rozne tryby transferu (ale poprawne zworki), to chyba da
    sie wymusic w BIOSie tryb transferu (chociaz tego nie jestem pewien)...

    Aha - tak z mojego doswiadczenia - jesli dysk sluzy ci tylko do wymiany
    danych (a nie do bootowania) - lepiej go ustawic jako Slave, a nagrywarke na
    Master.

    Pozdrawiam
    Michal