  • 1. Data: 2009-03-09 19:24:52
    Temat: [hdd] blue screen podczas uruchamiania
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    pytanie z pogranicza, ale bardziej sprzętowe...

    mam w komputerze dysk, jak uruchamiam windowsa xp z tego
    dysku nie ma problemów... jak tylko podepnę na drugiej
    taśmie dysk, podczas uruchamiania windowsa pojawia się blue
    screen... o co może chodzić?
    czy płyta walnięta? reinstalowałem xp, kilka uruchomień z
    dyskiem dodatkowym przeszło, ale teraz znów blue screen...
    nie mam pomysłu co jest nie tak...
    do tego czasem restartuje mi się ten podpięty dysk, możliwe,
    że płyta?

  • 2. Data: 2009-03-09 19:50:13
    Temat: Re: [hdd] blue screen podczas uruchamiania
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gp3qe4$tf8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > nie tak...
    > do tego czasem restartuje mi się ten podpięty dysk, możliwe, że płyta?
    Ale problem pojawia sie, jak dodajesz drugi dysk, czy jak przepinasz
    pierwszy na druga tasme? Bo w sumie troche zamieszane masz w opisie...

    Jesli to problem po dopieciu drugiego dysku - to go odlacz i zamiast tego
    przelacz pierwszy dysk na drugi kanal... wtedy sprawdz efekty...
    Poza tym w windowsie jest podglad zdarzen, ktory wartoby poogladac...
    Poza tym przy BSODzie zazwyczaj jest jakis komunikat - numer bledu,
    biblioteka, na ktorej sie wywalil system... Daj ludziom szanse, zeby ci
    pomogli...
    Poza tym - zawsze wartoby na poczatek wykluczyc problemy z dyskiem (SMART,
    skanowanie powierzchni) i pamieciami (memtest), a najlepiej - jeszcze
    problem z zasilaczem (chwilowa wymiana na inny i sprawdzenie, czy problem w
    dalszym ciagu istnieje)...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-03-10 17:54:01
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    sytuacja wygląda tak, mam płytę Asrock AM2NF3... używam w
    niej obu kanałów ATA, na jednym kabelku mam dysk, na drugim
    kabelku mam nagrywarkę i kieszeń w której czasem umieszczam
    dysk... no i coś się pochrzaniło, bo gdy bootuję windows xp
    z sp2 przy włożonym innym dysku do kieszeni, przy
    uruchamianiu pojawia mi się blue screen z napisem
    irql_not_less_or_equal
    a poniżej jakieś informacje serwisowe:
    Informacje techniczne: 0x0000000A (0x0000007E, 0x00000002,
    0x00000000, 0x80500390)...
    czy teraz możecie mi Panowie pomóc?

  • 4. Data: 2009-03-10 19:38:40
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gp69fp$ihb$1@news.onet.pl...
> [...]
    > irql_not_less_or_equal
    > a poniżej jakieś informacje serwisowe:
    > Informacje techniczne: 0x0000000A (0x0000007E, 0x00000002, 0x00000000,

    No to wartoby zaczac od najlepszego doradcy na grupie:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=irql_not_less_or
    _equal&btnG=Szukaj&lr=

    Proste, prawda? :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-03-11 15:25:16
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    potraktuję to jako niesmaczny żart, pytanie pozostaje
    otwarte...

  • 6. Data: 2009-03-12 00:27:16
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gp8l4r$1lq$1@news.onet.pl...
    > potraktuję to jako niesmaczny żart, pytanie pozostaje otwarte...

    No nie bardzo rozumiem...
    w pierwszej odpowiedzi podalem ci przypuszczalne kierunki poszukiwan,
    pomimo, ze nie napisales zadnego sensownego komunikatu bledu - nic, na czym
    moznaby sie oprzec...

    Jak juz podales cos dokladniej, to zasugerowalem, zebys w googlach sprawdzil
    podstawowe rzeczy (nota bene pokrywaly sie z tym, co napisalem wczesniej).
    Sprawdziles cos z tego? Czy ma sie odezwac kolejna osoba, ktora costam
    zasugeruje, a ty to przyjmiesz do wiadomosci lub nie...

    Teraz prawdopodobnie czekasz z zalozonymi rekami, az ktos z czarodziejska
    rozdzka przyjdzie i naprawi ci zdalnie komputer, albo powie - uwalila ci sie
    plyta/zasilacz/pamiec... Uwierz mi - takie zachowanie jest NIEPOWAZNE. Jesli
    nie stac cie na to, zeby z internetu sciagnac memtesta czy program do
    sprawdzenia dysku twardego - to czego wlasciwie oczekujesz od tej grupy?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2009-03-12 09:45:57
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w
    tych linkach wszyscy sugerują wymień pamięć.

  • 8. Data: 2009-03-12 12:35:08
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wkurzyłem się nie na żarty ;o)... wymieniłem pamięć, płytę,
    dyski... nic nie pomogło... odłączyłem nagrywarkę DVD i co?
    spokój, żadnego blue screena... czy Ktoś spotkał się z takim
    przypadkiem, że przy podpięciu na jednym kablu DVD + HDD
    windows wywala się przy bootowaniu? na szczęście mam
    gwarancję, tylko nie wiem jak uzasadnić, żeby wymienili...

  • 9. Data: 2009-03-12 23:53:56
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gpalkn$c8i$1@news.onet.pl...
    > przed napisaniem postu sprawdziłem, pamięć jest dobra... a w tych linkach
    > wszyscy sugerują wymień pamięć.

    No to teraz ja rowniez sie dowiedzialem, ze testowales pamiec :)
    Zakladajac to, co napisales ponizej, proponuje jeszcze takie sprawdziany:
    - zasilacz - byc moze podlaczenie obu urzadzen przekracza mozliwosci
    zasilacza (jesli tak - to i tak w niedlugim czasie czeka cie wymiana)
    - sprawdzenie zworek master/slave na obu tasmach - bo jak rozumiem, nie sa
    to napedy SATA...

    Jesli zworki sa OK, to zrob tak:
    - odepnij jedno z urzadzen, uruchom i sprawdz w jakim trybie dziala (PIO,
    UDMA) - sprawdzasz to w menedzerze urzadzen, sekcja kontrolerow ATA/ATAPI, u
    ciebie bedzie to jako Secondary Channel, tak? - Sprawdz, czy widzisz to jako
    urzadzenie nadrzedne, czy podrzedne.
    - nastepnie odlacz to i podlacz drugie urzadzenie... jesli oba beda
    podrzedne, albo oba nadrzedne - to sytuacja bledna i nalezy wrocic do
    zworkologii..
    - jesli oba maja rozne tryby transferu (ale poprawne zworki), to chyba da
    sie wymusic w BIOSie tryb transferu (chociaz tego nie jestem pewien)...

    Aha - tak z mojego doswiadczenia - jesli dysk sluzy ci tylko do wymiany
    danych (a nie do bootowania) - lepiej go ustawic jako Slave, a nagrywarke na
    Master.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-03-15 09:26:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    no to teraz zgłupiałem kompletnie... wymieniłem nagrywarkę i
    zmieniłem master/slave... dalej to samo, wiesza się przy
    uruchamianiu... chyba nie pozostaje mi nic innego niż
    zakupienie nagrywarki na sata - tylko mam pytanie, jak taka
    nagrywarka działa z linuxem na jądrze 2.4.x?