  • Data: 2022-12-28 00:55:32
    Temat: Re: i5-6500T dekodowanie VP9
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Dec 2022 22:04:01 +0100, heby napisał(a):

    > Taka anegdotka. W pewnym Praktikerze, lat temu koło 5-6, poprosiłem o
    > fakturę i powiedziałem, że już kiedyś brałem. Na stanowisku stał wiekowy
    > pecet, wyglądający na jakieś okolice wczesnego AT. Na bursztynowym
    > ekranie *jakiś* program księgowy, pracujacy w DOSie. Miła pani, wklepała
    > moje nazwisko i powiedziała "chwilkę zaczekamy, aż znajdzie".
    >
    > Na ekranie leciały *wszystkie* rekordy jakie były w tej bazie, jeden po
    > drugim, posortowane. Widać było po wolno zmieniających się pierwszych
    > literach nazwisk, szybciej drugich i nieczytelnie następnych, reszta
> [...]

    No cóż, mam jeszcze jednego (chyba już ostatniego) klienta, który nadal
    pracuje na DOS-owym FPP i na nim wystawia faktury.
    Nie chce przejścia na inny program. Nawet do niego nie przemawiają takie
    rzeczy, jak JPK, aktualizacje i weryfikacje on-line danych z GUS i
    dziesiątki innych ulepszeń ze współczesnych programów.
    Poczekamy, aż wejdzie obowiązek KSEF, wtedy już tego ręcznie raczej nie
    ogarnie.

    Ale przynajmniej FPP był bardzo szybki.
    Swego czasu jedna z filii Hondy potrzebowała kontroli nad konkretnym
    numerem seryjnym niektórych towarów - pełną historię, czyli kiedy przyszło,
    kiedy i gdzie wyszło, kiedy ewentualnie serwis gwarancyjny czy
    pogwarancyjny.
    A że FPP nie miał obsługi s/n, to tworzyli dla każdej sztuki tych towarów
    kolejną kartotekę magazynową, połączoną z s/n. I pomimo, iż liczba kartotek
    zbliżała się do miliona, to FPP pracował normalnie. Problem był tylko z
    backupem, bo trwał już bardzo długo.

    Jeszcze jedno, o którym już pisałem.
    Teraz w skrócie:
    Na starych terminalowych systemach w PKP wystawienie biletu w dowolnej
    pipidówce, na trasę z dowolnej stacji na dowolną inną trwało dosłownie
    chwilę. W zasadzie wyszukanie trasy, godziny i miejscówki trwało
    praktycznie tyle, co sam wydruk.
    Tak ze trzy, może cztery lata temu miałem (nie)przyjemność kupowania
    biletów. Trwało to minutami w sensie dosłownym. A w jednym przypadku
    musiałem panience z okienka podać numer pociągu, bo nie była w stanie w
    swoim systemie go odnaleźć.
    Ale na szczęście jazda pociągiem trafia mi się statystycznie raz na kilka
    długich lat. Aczkolwiek wtedy w jednym roku miałem kilka wyjazdów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam