eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile auto może spalićRe: ile auto może spalić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: ile auto może spalić
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <7...@g...com>
    <f...@4...com>
    <1aa7hnhm6mafu$.3uo3yw0vxest.dlg@40tude.net>
    <pank9k$8gs$1@node1.news.atman.pl> <pankig$kfd$1@node2.news.atman.pl>
    <panv8p$jd8$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 13 Apr 2018 01:40:07 +0200
    Message-ID: <jk2b5gv8kwfb$.1xrku76cu9mba.dlg@40tude.net>
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
    X-Trace: 1523576413 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31365 89.64.40.32:26603
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628875
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:
    >
    >>>>>> Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
    >>>>>> z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.
    >>>>>
    >>>>> No to raczej niesprawna...
    >>>>
    >>>> Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.
    >>>
    >>> Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
    >>> piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?
    >>>
    >>>
    >>
    >> Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
    >
    > Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
    > Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.
    >
    >> Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem
    >> trochę powymieniać i pogrzebać
    >
    > Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
    > uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
    > I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
    > osiągów.

    Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
    oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
    naprawić.
    Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.

    Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
    bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
    gazu.

    A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
    jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
    odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
    zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
    uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).

    Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
    sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
    to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
    W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
    paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
    trybie pętli otwartej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: