    From: ARQ <n...@f...everyone.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: jaka czeka mnie kara
    Date: Sun, 20 Sep 2015 08:59:41 +0200

    W dniu 2015-08-30 o 21:00, yayo pisze:
    > Mam kochani pytanko otóż posiadam motor bmw g450x i 16 lat jezdze na nim
    > jednak nie wiem jakie czekaja mnie konsekwencje prawne w razie
    > zatrzymania w lesie motor nie jest ubezpieczony ani zarejestrowany :/

    Ponieważ jesteś nieletni, to ewentualnego kopa dostaną twoi starzy.

    Standardowo rozmowa ze strażą leśną zaczyna się od pięciu stów za jazdę
    po lesie w miejscach niewyznaczonych. Jazda po lesie to jedno, a
    prowadzenie pojazdu bez uprawnień i OC to drugie. Straż ma prawo wezwać
    policję. Wszystko zależy od humoru leśnika i chęci do narobienia ci syfu
    koło dupy.

    W kwestii jazdy po lesie polecam lekturę:
    Dz.U. 1991 Nr 101 poz. 444, art. 29
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19911010444&t
    ype=3

    Praktycznie każdy serwis motoryzacyjny wydał podobny artykuł, poniżej
    dwa pierwsze lepsze:
    http://m.onet.pl/moto/porady-ekspertow,lv8bn
    http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Motocykl-i-pr
    awo-jazda-po-lesie,3424,1

    Sam endurzę w różnych miejscach, ale bezmyślność endurowców i kładowców
    o mentalności "nowych ruskich" rozwala mnie. A potem lament, że nagonka
    jest w mediach i odpowiedzialność zbiorowa.

    pzdr
    --
    ARQ
    NX650