  • 1. Data: 2015-08-30 21:00:22
    Temat: jaka czeka mnie kara
    Od: yayo <mjedrosek@_NOSPAM_o2.pl>

    Mam kochani pytanko otóż posiadam motor bmw g450x i 16 lat jezdze na nim
    jednak nie wiem jakie czekaja mnie konsekwencje prawne w razie zatrzymania
    w lesie motor nie jest ubezpieczony ani zarejestrowany :/

  • 2. Data: 2015-09-01 11:20:37
    Temat: Re: jaka czeka mnie kara
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    yayo <mjedrosek@_nospam_o2.pl> wrote:

    > Mam kochani pytanko otóż posiadam motor bmw g450x i 16 lat jezdze na nim
    > jednak nie wiem jakie czekaja mnie konsekwencje prawne w razie zatrzymania
    > w lesie motor nie jest ubezpieczony ani zarejestrowany :/

    Najgorsze? Pójdziesz do pierdla i/lub będziesz płacił dożywotnią rentę
    ofierze ewentualnego wypadku.

    --
    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2015-09-20 08:59:41
    Od: ARQ <n...@f...everyone.com>

    W dniu 2015-08-30 o 21:00, yayo pisze:
    > Mam kochani pytanko otóż posiadam motor bmw g450x i 16 lat jezdze na nim
    > jednak nie wiem jakie czekaja mnie konsekwencje prawne w razie
    > zatrzymania w lesie motor nie jest ubezpieczony ani zarejestrowany :/

    Ponieważ jesteś nieletni, to ewentualnego kopa dostaną twoi starzy.

    Standardowo rozmowa ze strażą leśną zaczyna się od pięciu stów za jazdę
    po lesie w miejscach niewyznaczonych. Jazda po lesie to jedno, a
    prowadzenie pojazdu bez uprawnień i OC to drugie. Straż ma prawo wezwać
    policję. Wszystko zależy od humoru leśnika i chęci do narobienia ci syfu
    koło dupy.

    W kwestii jazdy po lesie polecam lekturę:
    Dz.U. 1991 Nr 101 poz. 444, art. 29
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19911010444&t
    ype=3

    Praktycznie każdy serwis motoryzacyjny wydał podobny artykuł, poniżej
    dwa pierwsze lepsze:
    http://m.onet.pl/moto/porady-ekspertow,lv8bn
    http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Motocykl-i-pr
    awo-jazda-po-lesie,3424,1

    Sam endurzę w różnych miejscach, ale bezmyślność endurowców i kładowców
    o mentalności "nowych ruskich" rozwala mnie. A potem lament, że nagonka
    jest w mediach i odpowiedzialność zbiorowa.

    pzdr
    --
    ARQ
    NX650