    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: jaki program ostrzegajacy ze wiatrak gpu zmarł
    Date: Sat, 13 Jan 2024 11:13:40 GMT

    in <news:unrqlh$2s5$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

    > Sama praca na pulpicie bez wiatraka nie zniszczy karty, ona sobie
    > poradzi z takim obciazeniem rzedu 0-3% bez problemu.

    > Niektore karty nie przejda testu BIOSu jak nie ma wiatraka
    > sprawnego. Ale wiekszosc dziala dalej po niewykryciu wiatraka.

    To źle. Komputer nie powinien się dać włączyć. Karta na swoim pcb
    powinna mieć piszczyk za 50gr że jest jej za gorąco. Minus dla
    projektantów peceta. W ogóle to pecet powinien podlegać całkowitemu
    remontowi kapitalnemu myślenia o komputerze. Więcej informacji o
    zdrowiu przymusowo pokazywanych wielkimi literami i więcej zabezpieczeń
    przed głupotą usera.

    > Zamiast monitorowac RPM wiatraka, monitoruj temperatury. Jak sie
    > karta zacznie przegrzewac, wtedy bedziesz wiedzial ze to wiatrak
    > nawalil. Do monitorowania temperatur masz narzedzia od AMD i
    > Nvidii, a takze setki third party.

    Będę to być może wiedział, być może zdąże zareagować, być może
    rozróżnię temperaturę jeszcze normalną 80st? od grania a już
    nienormalną bo przegrzanie 90st? tylko to nie dla mnie, nie gram
    i mam kartę pasywną.

    To dla mlodzieży która myśli o graniu a nie sprawdzaniu temperatury.
    Taki wyłącznik bezpieczeństwa jak w czajniku ;)
    żeby mu zawył alarm i najlepiej nie dał się wyciszyć.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne