  • 31. Data: 2011-05-22 09:26:19
    Temat: Re: jakość usług telekomunikacyjnych - koncepcja
    Od: K <b...@s...gov.pl>

    W dniu 22-05-2011 11:12, icek2 pisze:

    > wyłączam sprzet klienta (nie operatora)
    >
    > podłączam, testuje i po problemie.
    >
    > za sprzet klienta, operator nie bedzie odpowiadał.

    alez oczywiscie, ale sam fakt istnienia jakis nowych debilnych
    regulacji, bedzie powodowal koniecznosc uzerania sie i wycieczek do
    klientow aby udowadniac ze nie jest sie wielbladem. nie pojedziesz do
    klienta to ci powie ze nie zaplaci, bo ma takie "nowe prawo".
    "niech ktos tu od was przyjedzie i mi udowodni"

  • 32. Data: 2011-05-22 09:29:36
    Od: K <b...@s...gov.pl>

    W dniu 22-05-2011 11:17, Tomasz Śląski pisze:

    > Tu piszesz o małych przepustowościach, które już sprawiają problemy, w
    > momencie, gdy po drodze u klienta pojawia się radio. A teraz wyobraźmy
    > sobie, że sprzedałeś mu *dobrze działającą* usługę 50/10 Mb/s. Wystarczą
    > ze 2-3 APeki obok i nawet N-ka nie pomoże, za ch...olerę przez radio nie
    > przeciśnie. I co wtedy? Zapis w regulaminie, że przepustowość jest
    > osiągalna wyłącznie w gniazdku operatora zakańczającym łącze? Innego
    > rozwiązania nie widzę.

    ale wez to tlumacz kazdemu klientowi z osobna. dlaczego tak jest,
    przeciez on ma 'rołterze' 300Mbit a tu nie leci nawet 6 "to musi byc cos
    uwas", "nie po to kupowalem taki rołter, zeby teraz z kablem biegac po
    mieszkaniu" chodzi mi o fakt uzerania sie i wycieczek do klientow

  • 33. Data: 2011-05-22 09:39:41
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-22 11:00, Tomasz Śląski pisze:

    > Przy czym opłata za bezzasadne wezwanie UKE na pomiary powinna być tak
    > wysoka, że jak jeden z drugim pieniacz zapłaci, to rozejdzie się
    > szerokim echem i następni ze dwa razy się namyślą, zanim zaczną zawracać
    > gitarę.
    [..]
    Wyższa opłata np 2-3x od kosztów wizyty jakiegoś informatyka co wystawi
    paragon, a nie sąsiada czy wujka Henia ....

    A jak "informatyk" sie "pomyli" to sie rozejdzie po ludziach i juz
    więcej nie będzie go nikt zapraszał ...

  • 34. Data: 2011-05-22 10:50:46
    Od: wm <...@w...pn>

    albo, bez wizyty domowej, niech klient podłączy swój komputer bez routerka
    i zmierzy prędkość

  • 35. Data: 2011-05-22 10:56:59
    Od: kayo <k...@g...com>

    On May 21, 11:27 am, wm <g...@w...pn> wrote:
    > Byłbym za tym by dalej rynek sam się regulował. Ale ponieważ klient ma
    > obecnie znacznie słabszą pozycję dostanie narzędzia i regulacje które
    > pozwolą wyrównać jego pozycję w stosunku do operatora.
    Pod jednym warunkiem - że klient ma możliwość wyboru więcej niż
    jednego operatora.

  • 36. Data: 2011-05-22 11:02:31
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 21.05.2011 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:
    > Serwery testowe:
    >
    > Serwery testowe (downaload/upload ftp) wystarczy postawić u
    > kilkudziesięciu operatorów wyższego rzędu w stosunku do operatora
    > badanego - test należy przeprowadzać tam, gdzie wskaże operator (do jego
    > uplinka). Wyeliminuje to kwestie overbookingu - ma być takie pasmo
    > wykupione, żeby operator był pewien, że test przejdzie ok.

    To nie jest skomplikowane, żeby do tych serwerow każdemu działało
    zawsze ok, albo nawet 2 razy szybciej niż kupił. Jeżeli operator
    będzie wskazywał miejsce gdzie ma wykonywany test to nigdy nie będzie to
    obiektywne. Wyeliminuje tylko oszustwa na ADSL-ach czy innych GSM-ach,
    gdzie problemem jest jakość ostatniej mili.

    Wydaje mi się, że problem trzeba podzielić na taki gdzie łącze do
    abonamenta jest "oszukane", bo kupuje np. 6Mbit, a połączenie jest
    zestawione na 3Mbit, oraz tam gdzie klient jest wpięty 10/100Mbit do
    switch-a, ale po drodze trafia na taki bajeczny overbooking, że nigdy
    nie uzyska swojego zakupionego wolumenu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 37. Data: 2011-05-22 11:09:02
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    > To się nazywa uryna. Nikt kto ma ponad 300 osób w sieci nie robi
    > priorytetów po usługach (bo raczej ma łącza większe niż dsle).

    Napisanie 2 regułek, dla wszystkich i UKE to nie jest żaden kosmiczny
    problem. Wielkość łącza nie ma znaczenia. Przypomnij sobie jak TP cieło
    ruch z polski wchodzący do nich przez zagranice w dawnych czasach.
    Wszystko się da zrobić, a tutaj wyjątkowo łatwo można oszukiwać.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 38. Data: 2011-05-22 11:22:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 10:48:17 +0200, K napisał(a):
    /.../

    > prosze wymyslec sposob przetestowania lacza u takiego klienta. dziekuje
    > i pozdrawiam.

    No jak to jak? Wywalić ten jego router i wstawić homologowany/
    certyfikowany tester!

  • 39. Data: 2011-05-22 11:58:15
    Od: wm <...@w...pn>

> [...]
    > paragon, a nie sąsiada czy wujka Henia ....
    >
    > A jak "informatyk" sie "pomyli" to sie rozejdzie po ludziach i juz

    Dlaczego operator który daje dobry internet ma się obawiać wizyty UKE? I
    dalej, jeśli ludzie będą się bali wzywać UKE to jak uczciwy operator
    poradzi sobie z nieuczciwą konkurencją?

    Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
    ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...

  • 40. Data: 2011-05-22 13:16:48
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-05-22 13:58, wm pisze:

    > Wizyta UKE u konkurencji to jedyna broń jaką posiada. Dlatego karanie
    > ludzi za to, że składają skargi to kiepski pomysł...

    Jakieś zabezpieczenie przed pieniactwem być musi. W sądzie (wyjąwszy
    klika przypadków) też musisz uiścić opłatę wpisową od wartości
    przedmiotu sporu.

    --
    Ślązak