    From: a...@p...com
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: karty typu endurance
    Date: Sun, 27 Mar 2022 04:28:34 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 24 Mar 2022 23:29:11 GMT
    doszła do mnie wiadomość <b97%J.1522$sb1.1069@fx11.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :
    >Niedawno temat wyszedł w dyskusji nt. kart do kamer z ciągłym,
    >cyklicznym zapisem. Te karty mają zbliżone i ceny i prędkości zapisu do
    >standardowych kart. Jednocześnie producenci podają informacje, że są np.
    >odporniejsze na temperatury. Niestety nadal nie mogę znaleźć klarownej
    >odpowiedzi, czy poza ową większą odpornością środowiskową, taka karta ma
    >jakiekolwiek inne zalety (i wady?) jako nośnik używany np. w aparatach
    >fotograficznych. Czy daje np. jakiekolwiek podwyższoną ochronę, trwałość
    >czasową zapisu. Ktoś coś znalazł konkretnego ntt.?

    Pewnie tak, ale chwilowo się tym nie interesowałem(moje maliny staram
    się uwolnić od kart, sttosując tanie dyski SSD), więc mogę tylko
    gdybać.
    Producenci mogą stosować chipy ze starszej technologii(20-50nm),
    specjalne kontrolery i oprogramowanie układowe odporne na błędy,
    lepszą korekcję ECC, zamiast pSLC typowe konstrukcje SLC, dodatkowe
    buforowanie zasilania kondensatorami, więcej buforów RAM, mogą też
    robić selekcję typowych chipów i kontrolerów ze zwykłej linii
    produkcyjnej.
    Ciekawe byłoby poznać co stosują na stacji ISS i jak to się sprawuje,
    mają laptopy i aparaty fotograficzne na stanie.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Powołał go Pan,