  • 1. Data: 2022-03-25 00:29:11
    Temat: karty typu endurance
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Niedawno temat wyszedł w dyskusji nt. kart do kamer z ciągłym,
    cyklicznym zapisem. Te karty mają zbliżone i ceny i prędkości zapisu do
    standardowych kart. Jednocześnie producenci podają informacje, że są np.
    odporniejsze na temperatury. Niestety nadal nie mogę znaleźć klarownej
    odpowiedzi, czy poza ową większą odpornością środowiskową, taka karta ma
    jakiekolwiek inne zalety (i wady?) jako nośnik używany np. w aparatach
    fotograficznych. Czy daje np. jakiekolwiek podwyższoną ochronę, trwałość
    czasową zapisu. Ktoś coś znalazł konkretnego ntt.?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2022-03-27 04:28:34
    Temat: Re: karty typu endurance
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 24 Mar 2022 23:29:11 GMT
    doszła do mnie wiadomość <b97%J.1522$sb1.1069@fx11.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :
> [...]
    >fotograficznych. Czy daje np. jakiekolwiek podwyższoną ochronę, trwałość
    >czasową zapisu. Ktoś coś znalazł konkretnego ntt.?

    Pewnie tak, ale chwilowo się tym nie interesowałem(moje maliny staram
    się uwolnić od kart, sttosując tanie dyski SSD), więc mogę tylko
    gdybać.
    Producenci mogą stosować chipy ze starszej technologii(20-50nm),
    specjalne kontrolery i oprogramowanie układowe odporne na błędy,
    lepszą korekcję ECC, zamiast pSLC typowe konstrukcje SLC, dodatkowe
    buforowanie zasilania kondensatorami, więcej buforów RAM, mogą też
    robić selekcję typowych chipów i kontrolerów ze zwykłej linii
    produkcyjnej.
    Ciekawe byłoby poznać co stosują na stacji ISS i jak to się sprawuje,
    mają laptopy i aparaty fotograficzne na stanie.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Powołał go Pan,

  • 3. Data: 2022-04-06 01:48:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-27, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
> [...]
    >
    > Pewnie tak, ale chwilowo się tym nie interesowałem(moje maliny staram
    > się uwolnić od kart, sttosując tanie dyski SSD), więc mogę tylko

    Po usb?

> [...]
    > buforowanie zasilania kondensatorami, więcej buforów RAM, mogą też
    > robić selekcję typowych chipów i kontrolerów ze zwykłej linii

    Jakby mieli taką selekcję robić? Jeśli starsza technologia, to ciekawe,
    czy nie jest to zwykły chwyt marketingowy. Ale czy ta starsza pozwoli na
    osiąganie współczesnych pojemności w zbliżonej cenie?

    > Ciekawe byłoby poznać co stosują na stacji ISS i jak to się sprawuje,
    > mają laptopy i aparaty fotograficzne na stanie.

    Nie stosują, zapominają zabrać z domu :)
    https://www.sciencealert.com/nasa-spacewalk-iss-forg
    ot-gopro-sd-card-livestream

    Ale choć kamera wynika, że GoPro. Tyle, że z kontektu wynika była to
    prywatna kamera.

    --
    Marcin