    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: karty typu endurance
    Date: Tue, 05 Apr 2022 23:48:23 GMT

    On 2022-03-27, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 24 Mar 2022 23:29:11 GMT
    > doszła do mnie wiadomość <b97%J.1522$sb1.1069@fx11.ams1>
    > od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :
    >
    > Pewnie tak, ale chwilowo się tym nie interesowałem(moje maliny staram
    > się uwolnić od kart, sttosując tanie dyski SSD), więc mogę tylko
    > gdybać.

    Po usb?

    > Producenci mogą stosować chipy ze starszej technologii(20-50nm),
    > specjalne kontrolery i oprogramowanie układowe odporne na błędy,
    > lepszą korekcję ECC, zamiast pSLC typowe konstrukcje SLC, dodatkowe
    > buforowanie zasilania kondensatorami, więcej buforów RAM, mogą też
    > robić selekcję typowych chipów i kontrolerów ze zwykłej linii
    > produkcyjnej.

    Jakby mieli taką selekcję robić? Jeśli starsza technologia, to ciekawe,
    czy nie jest to zwykły chwyt marketingowy. Ale czy ta starsza pozwoli na
    osiąganie współczesnych pojemności w zbliżonej cenie?

    > Ciekawe byłoby poznać co stosują na stacji ISS i jak to się sprawuje,
    > mają laptopy i aparaty fotograficzne na stanie.

    Nie stosują, zapominają zabrać z domu :)
    https://www.sciencealert.com/nasa-spacewalk-iss-forg
    ot-gopro-sd-card-livestream

    Ale choć kamera wynika, że GoPro. Tyle, że z kontektu wynika była to
    prywatna kamera.

    --
    Marcin