    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kicad - co czytać?
    Date: Fri, 07 May 2010 14:09:22 +0200

    W dniu 2010-05-07 12:39, ptoki pisze:

    > W temacie o imporcie bibliotek.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=113
    8871&highlight=biblioteki+kicad&sid=
> [...]
    > dziesięć pinów jak na przykładowym schemacie. W tym celu można
    > korzystać z opcji Kopiuj element dostępnej w menu kontekstowym myszki
    > po kliknięciu na danym elemencie, w tym przypadku pinie złącza
    > AK300/10. Także dodajemy na planszę schematu drugi dekoder 7446N.
    > Dlaczego Question
    >
    > Wyjaśnię to w pierwszej kolejności na dekoderze 7446N. Mianowicie w
    > Eagle piny zasilania układów scalonych dostępne są dopiero po
    > kliknięciu na ikonce Invoke i po przekonwertowaniu biblioteki 74xx-eu
    > stanowią one drugą część dekodera 7446N.

    Czyli problem jest związany raczej z bibliotekami importowanymi z Eagle
    niż z natywnymi. Ja akurat nie importuję bibliotek z komercyjnego
    programu. Albo stosuję biblioteki na licencji CC albo (to najczęściej)
    robię je sam.
    W sumie to co opisałeś to nie jest żaden poważny problem. Jeśli osadzasz
    element i widzisz, że to jest part A to zaglądasz do właściwości
    ustawiasz na B i widzisz jakie inne linie pokazuje. Generalnie jak
    zaczynasz używać jakieś obce biblioteki to trzeba się im dobrze przyjrzeć.

    Swoją drogą pomysł aby zasilania wydzielić jako osobną część układu
    wydaje mi się dość sensowny. Gdy masz dużo VCC, GND , AVCC, AVREF, AGND
    to najlepiej jak one są osobno w U3B niż mieszają ci się między liniami
    sygnałowymi. Taką konwencję czasami widuję w schematach.
    W sumie to lepsze niż ukryte piny zasilania, które mają zfiniowaną sieć
    np VCC w TTL a VDD w Cmosach. I nigdy nie wiesz czy podłączy
    automatycznie czy nie. Tak przynajmniej pamiętam w starym Protelu.

    > --
    > Lukasz Sczygiel

    Gdybyś dodał jeszcze spację po tych dwóch kreseczkach to byłaby już
    prawidłowa sygnaturka i mój czytnik nie próbowałby jej cytować.

    MD