  • Data: 2021-03-10 11:07:31
    Temat: Re: koniec pandemii
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-09 o 22:13, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > miliardów złotych z tego długu zrobił rząd PiS w ciągu sześciu lat
    > swoich rządów" - powiedziała wiceprzewodnicząca sejmowej komisji
    > finansów publicznych Izabela Leszczyna (KO) na konferencji prasowej
    > zorganizowanej przed siedzibą PiS w Warszawie.
    >
    > Każdego roku - dodała - PiS zadłuża Polaków na 100 miliardów złotych.
    > "Tego długu nie będzie spłacał Jarosław Kaczyński, ten dług będą spłacać
    > młodzi ludzie - ci, którzy dzisiaj się uczą, ci, którzy zaczynają
    > pracować. Ten dług będą spłacać polscy podatnicy, bo przecież rząd nie
    > ma żadnych swoich pieniędzy" - podkreślała posłanka KO."

    021-dlug-publiczny-wyniesie-15-biliona-zl-pis-kazdeg
    o-roku-zadluza-polakow-na-100-mld-zl.html

    > Reszta kłamstw PiS w linku.
    >
    > Przy okazji poszukaj sobie o Orlenie co ostatnio odpierdala. Tu masz
    > źródełko, bo to w temacie:
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/kolejn
    e-oskarzenia-wobec-daniela-obajtka-otwieranie-drzwi-
    rosjanom/vj4rr98,79cfc278

    > https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/plo
    cki-gigant-bedzie-mial-problem-akcjonariusz-nawoluje
    -do-buntu-wyrwijmy-orlen-z-rak/3ryk5t5

    Tu jest wykres narastania długu publicznego.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zadluzenie-Skarbu-P
    anstwa-wzroslo-na-koniec-stycznia-8065944.html
    Poza wyjątkowym ubiegłym rokiem nie widzę jakiejś istotnej zmiany
    nachylenia tej krzywej w stosunku do poprzednich lat. Zadłużamy się w
    dokładnie takim samym tempie jak poprzednie ekipy to robiły. Teraz widać
    spłaszczenie - oby ten trend dalej się utrzymał. Zeszły rok był
    wyjątkowy - sporo kasy poszło na pomoc dla firm.
    Tylko mam wrażenie, że teraz te pieniądze są znacznie lepiej
    pożytkowane, choć zamiast dotacji wolałbym mniejsze podatki. Podobnie
    jestem przeciwny wszelkim zwolnieniom - ma być po równo i już.
    Co do Orlenu - widać, jak Bruksela dba o własne interesy, a nie wspólne.
    Jak to się skończy - nie wiem. Podejrzewam że te dobra przejmie jakas
    nowopowstała polska firma, ale oczywiście to gdybanie, podobnie jak
    słowem-kluczem w artykule Onetu jest "mogą odebrać", a nie - "odbiorą".
    Na marginesie - Norwegia odmówiła odsprzedaży Rosjanom firmy
    produkującej silniki, bo produkuje się tam silniki dla NATO. I żaden
    piewca wolnego rynku nie protestuje. Być może że i w naszym przypadku
    wystarczy powołać się na Ustawę o szczególnym znaczeniu pewnych firm dla
    obronności i sprawa będzie załatwiona.
    Co do drugiego artykułu - akcjonariusze mają prawo do wszelkich działań,
    o ile są zgodne ze statutem i prawem.
    Pamiętam dym, jaki był stworzony przez jednego akcjonariusza wobec
    zamierzeń zarządu spółki Ciech (o ile dobrze pamiętam) co do sprzedaży.
    Głośna to była sprawa - gość miał pojedyncze akcje spółek i próbował
    blokować wszystko, co się dało. nie jestem pewny, czy te sprawy w sądach
    do dziś się nie toczą.
    Że nie jest to nowa sytuacja świadczy choćby ten artykuł:
    https://www.sii.org.pl/6581/ochrona-praw/biezace-int
    erwencje/duze-spolki-ignoruja-swoich-akcjonariuszy.h
    tml

    Swoją drogą, jesli ktoś nie widzi, że będąc akcjonariuszem olbrzymiej
    spółki ma znikomy wpływ na jej zarządzanie, to jest idiotą. Po co zatem
    kupował te akcje? Moim zdaniem - jeśli go to strasznie gryzie, a spółka
    jest źle zarządzana - może sprzedać akcje i mieć spokój. Przecież skoro
    spółka jest źle zarządzana, to cena akcji musi spaść, więc najwyższy
    czas się ich pozbyć.
    No albo wykupić większość akcji.
    Jak wspomniałem - niech próbują...
    T.