    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Date: Sun, 21 Feb 2010 15:22:50 +0100

    karkow pisze:

    > "roberts" <r...@p...net> wrote in message

    > spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?

    Pytanie jaką normę masz na myśli.

    Bo normy spełniają i dwusuwowe Syrenki, Maluchy jak i najnowsze
    samochody - kwestia tylko taka, że są to różne normy.

    Niedziałanie katalizatora pogorszy Ci spaliny, co nie znaczy że te
    spaliny będą jakieś bardzo złe - np. samochód który fabrycznie spełniał
    Euro3 teraz może spełnia np. Euro1.
    W dodatku jeżeli przyjedziesz dobre nagrzanym wydechem, to pomimo jakiś
    tam problemów z katalizatorem spaliny mogą być całkiem dobre.

    Właśnie po to samochód ma dwie lambdy żeby sprawdzić czy katalizator
    działa czy nie.
    Teoretycznie może to być wina którejś (jeżeli nie zauważyłeś wzrostu
    zużycia paliwa, to stawiam na tą drugą) z sond, ale najprawdopodobniej
    zdechł już katalizator, bo to nie jest wieczny element, a podlega
    normalnemu zużyciu.