    From: "MM" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: koszt zarzadzania
    Date: Wed, 05 Oct 2011 21:28:08 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > czy ktos wie ile mocy procesora w ulamkach procenta idzie
    > na obsluge 'slicowania' watkow i innych aspektow 'obslugi i kontroli'
    > procesow pod windows? (chodzi mi o cale koszty liczone mw jako
    > roznica miedzy moca procesu w trybie 'wylacznosci' na komputer
    > a normalnym trybem) Powszechnie chyba uwaza sie ze sa to b male koszty
    > z drugiej strony kiedy czytale artykol w ktorym podobno spece z windowsa
    > mowili ze gdyby nie straty na tej kontroli wlasnie (glownie chodzlio
    > o kontrole uprawnien przy wywolaniach (nie pamietam dokladnie) to
> [...]

    Hmmmm...

    Napisz kilka różnych programów. Minimum 5 sztuk. Programy powinny się
    znaczne różnić:
    1) głównym typem na którym są prowadzone obliczenia (int,float,double,...),
    2) ilością pamięci RAM którą wykorzystują do obliczeń
    3) dostępem do pamięci (losowy, sekwencyjny, ...)
    4) algorytmem (numeryczny, kombinatoryczny,...)
    Następnie programy skompiluj wszystkimi dostępnymi kompilatorami na daną
    platformę, np. GCC, MSVC, Intel. Koniecznie włącz optymalizację, a może
    nawet profilowanie.

    Potem odpal programy po jednym i zmierz czas każdego z osobna. Następnie
    odpal np. 20 programów na raz i znowu zmierz czasy. Sprawdzisz czy czas
    wykonania wydłużył się 20 razy, czy może więcej i jak to zależy od typu
    obliczeń, kompilatora, a nawet procesora.