    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kradzieże na game boya
    Date: Tue, 26 Sep 2023 08:08:02 +0200

    Mon, 25 Sep 2023 22:05:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > W przeciągu 3 tygodniu na mojej wsi skradli 4 auta na "game boya" (wczoraj
    > ostatnie).

    Mi tak buchnęli Outlandera PHEV w lipcu br.
    Jeszcze nie wszedłem do sklepu jak samochód już odjeżdżał. :/

    > Odczytują sygnał auta, wysyłają odpowiedni kod imitujący kluczyk i wchodzą
    > jak do swojego, cała akcja wg kamery sąsiada trwała 7s od momentu
    > podjechania auta ze złodziejem do odjechania skradzionego.

    Dokładnie tak to u mnie wyglądało. Policja sprawdzała monitoring,
    gość w czapce, kapturku, z brodą podszedł jak do swojego i odjechał
    jak swoim. Dziwne uczucie jak się wychodzi ze sklepu myśląc sobie
    jakie sushi się ukręci w domu z zakupów, a samochodu nie ma.

    Ps. nadal czekam na odszkodowanie...

    > Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota awensis.
    > Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą
    > to blokada mechaniczna.
    > Słyszał ktoś o jakiś innych patentach?

    Ja mam teraz "nowego" Outlndera PHEV, jest zamontowany dodatkowy IMMO.
    *Podobno* nie odjadą, bo musieliby rozbebeszyć deskę, znaleźć skrzynkę i ją
    wypiąć. B pastylki nie uruchomią (chyba że będą znać kod immo). Do tego mam
    oznakowane części farbą UV -- tych _podobno_ też nie biorą, bo części nie
    sprzedadzą.

    --
    Pozdor
    Myjk