  • 1. Data: 2023-09-25 22:05:21
    Temat: kradzieże na game boya
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W przeciągu 3 tygodniu na mojej wsi skradli 4 auta na "game boya" (wczoraj
    ostatnie).
    Odczytują sygnał auta, wysyłają odpowiedni kod imitujący kluczyk i wchodzą
    jak do swojego, cała akcja wg kamery sąsiada trwała 7s od momentu
    podjechania auta ze złodziejem do odjechania skradzionego.
    Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota awensis.
    Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą to blokada mechaniczna.
    Słyszał ktoś o jakiś innych patentach? - a jak by dołożyć jakiś sonoff
    sterowany z komórki (lub dodatkowego pilota) odcinający zasilanie pompy
    paliowej lub jakiś inny kabelek? Taki "dodatkowy przycisk" ale bardziej
    "inteligentny?"
    W tych autach z keyless da się to zrobić bez jakiś errorów na desce
    rozdzielczej?

    TG

  • 2. Data: 2023-09-25 22:12:43
    Temat: Re: kradzieże na game boya
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sterowany z komórki (lub dodatkowego pilota) odcinający zasilanie pompy
    > paliowej lub jakiś inny kabelek? Taki "dodatkowy przycisk" ale bardziej

    Najlepiej zrobić coś co _zwiera_ po kilku minutach od odpalenia istotny
    element do masy. Zrobią, odjadą jak im zgaśnie po drodze to porzucą
    zamiast grzebać w przypadkowym miejscu.

    Tylko miej zapasowe bezpieczniki jak zapomnisz;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-09-26 06:53:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota awensis.
    > Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą to blokada mechaniczna.
    Tak.
    Zakłada się dodatkowe urządzenia uruchamiane pastylkami np.

  • 4. Data: 2023-09-26 08:08:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Sep 2023 22:05:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > W przeciągu 3 tygodniu na mojej wsi skradli 4 auta na "game boya" (wczoraj
    > ostatnie).

    Mi tak buchnęli Outlandera PHEV w lipcu br.
    Jeszcze nie wszedłem do sklepu jak samochód już odjeżdżał. :/

    > Odczytują sygnał auta, wysyłają odpowiedni kod imitujący kluczyk i wchodzą
    > jak do swojego, cała akcja wg kamery sąsiada trwała 7s od momentu
    > podjechania auta ze złodziejem do odjechania skradzionego.

    Dokładnie tak to u mnie wyglądało. Policja sprawdzała monitoring,
    gość w czapce, kapturku, z brodą podszedł jak do swojego i odjechał
    jak swoim. Dziwne uczucie jak się wychodzi ze sklepu myśląc sobie
    jakie sushi się ukręci w domu z zakupów, a samochodu nie ma.

    Ps. nadal czekam na odszkodowanie...

    > Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota awensis.
    > Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą
    > to blokada mechaniczna.
    > Słyszał ktoś o jakiś innych patentach?

    Ja mam teraz "nowego" Outlndera PHEV, jest zamontowany dodatkowy IMMO.
    *Podobno* nie odjadą, bo musieliby rozbebeszyć deskę, znaleźć skrzynkę i ją
    wypiąć. B pastylki nie uruchomią (chyba że będą znać kod immo). Do tego mam
    oznakowane części farbą UV -- tych _podobno_ też nie biorą, bo części nie
    sprzedadzą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2023-09-26 11:30:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Sep 2023 08:08:02 +0200, Myjk

    > Ps. nadal czekam na odszkodowanie...

    O, jaka moc sprawcza PMS ;P właśnie mi papiery na
    maila wleciały odnośnie wypłaty odszkodowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-09-26 16:35:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Sep 2023 22:05:21 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota awensis.
    > Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą to blokada mechaniczna.

    A krajowy przemysł/rzemiosło chyba juz zapomniał, jak to sie robi :-)

    I gdzie te auta jadą? Ukraina, Rosja, Rumunia, Afryka?
    Rosja i Białoruś to chyba teraz trudniej?

    Czy na częsci?

> [...]
    > "inteligentny?"
    > W tych autach z keyless da się to zrobić bez jakiś errorów na desce

    Nie zrobili tam jakiegos szyfrowania/kodów jednorazowych?

    J.

  • 7. Data: 2023-09-26 18:58:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 11:30 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Tue, 26 Sep 2023 08:08:02 +0200, Myjk

    > O, jaka moc sprawcza PMS ;P właśnie mi papiery na
    > maila wleciały odnośnie wypłaty odszkodowania.

    AC? - jaki ubezpieczyciel tyle zwlekał?

    TG

  • 8. Data: 2023-09-26 18:59:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 06:53 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Tak.
    > Zakłada się dodatkowe urządzenia uruchamiane pastylkami np.

    Które co robi? - jakiś link?

    TG

  • 9. Data: 2023-09-26 19:00:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2023 o 08:08, Myjk pisze:

    > Ja mam teraz "nowego" Outlndera PHEV, jest zamontowany dodatkowy IMMO.

    Co - znów żona nie pozwoliła elektryka kupić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-09-26 20:16:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.2bufe7pcg01fvf@l-366.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

> [...]
    > wchodzą jak do swojego, cała akcja wg kamery sąsiada trwała 7s od
    > momentu podjechania auta ze złodziejem do odjechania

    Zwykli zjadacze chleba oczekiwali, że seryjne zabezpieczenie do którego
    złodzieje maja dostęp plus szkolenia uchroni samochód. Byli zbyt leniwi
    żeby dołożyć coś jeszcze to teraz majo. Auto za 150 tys i nie ma
    blokady za 2000zł.

    Proste umysły rozwiązują problem przez AC za który zapłaci
    ten pan i ta pani.

    > Poległy dwa kia sorento, hundai tucson i toyota
    > awensis. Wg internetów jedyne zabezpieczenie przed tą metodą to
    > blokada mechaniczna.

    no i ludzie to wiedzą ale nie montują bo zeszpeci tapicerke, drogie
    jest a kto tam ukradnie.

> [...]
    > sonoff sterowany z komórki (lub dodatkowego pilota) odcinający
    > zasilanie pompy paliowej lub jakiś inny kabelek? Taki "dodatkowy

    Kupujesz sobie pilota i montujesz. Wyobraźnia cię tylko ogranicza
    co odetniesz. Komputer, światła, pompę. Tylko tak żeby ci nie odciął
    czegoś w trakcie wyprzedzania albo na torach. Musi być samopodtrzymanie
    z przekaźnika i zdublowane styki. Przekaźnik odpada dopiero po
    zgaszeniu stacyjki. Tu nie ma żartów.

    > W tych autach z keyless da się to zrobić bez jakiś errorów na
    > desce rozdzielczej?

    w Londynie (skąd wbrew pozorom dużo aut odjeżdza w stronę Kaukazu)
    ludzie zakładają lagi na kierownicę, pełne dyski, szczypce kraba na
    koła i łańcuch na bramę. Niektórzy też zastawiają droższe auto tańszym.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

    Bóg Honor Xiao