  • Data: 2011-12-29 11:34:51
    Temat: Re: krokodyle na stadionie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:88b35fd6-6084-4f6c-bd18-f53e82262dbb@t16g2000vb
    a.googlegroups.com...
    On Dec 28, 4:51 pm, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    wrote:
    > a Przemek pisał o tym, że "potencjalny" wykonawca musiał dostarczyć
    > zamawiającemu 80 stron dokumentów (zapewne zaświadczeń z ZUS, US,
    > oświadczeń
    > o niekaralności itp.).

    No tak, napisał to tak żeby nie wiadomo było o co mu chodzi. Nawet
    jeśli- to co, działał na wariackich papierach i nie miał tego o co go
    prosili? A jak inaczej urzędas ma wyeliminować firmy-krzaki?

    Zrozumiałem to tak, że do złożenia oferty potrzebne było przygotowanie
    prawie dokumentacji powykonawczej. :)
    Na przygotowanie dokumentów formalnych (zaświadczeń z urzędów) trzeba
    poświęcić czasem kilka dni.

    > Ale w przypadku opisywanej przez Przemka inwestycji, za fanaberie
    > urzędników
    > zapłacą wszyscy podatnicy.

    Trudno, konsekwencje życia w strukturze zorganizowanej pod nazwą
    "państwo". Po każdym trzęsieniu ziemi w dowolnym gorszym państwie
    możesz się przekonać że pozorne oszczędności zazwyczaj kosztują
    więcej...

    W naszym przypadku mamy życie w "strukturze zdezorganizowanej" i
    konsekwencje tego są dość kosztowne.
    Nie potrzeba klęski żywiołowej, żeby zobaczyć absurdy przetargów: remont
    jezdni i chodników, a potem planowa wymiana rur pod ulicą; budowa tunelu na
    trasie tranzytowej, w którym nie mieszczą się ciężarówki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba