  • Data: 2011-02-03 00:11:05
    Temat: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A. L. wrote:

    > H,m... Hierarchia obiektow to sczegol implementacyjny? Moze tak by
    > bylo warto pzrestudiowac sparwy obiektowe jeszcze raz i przemyslec
    > jaka jezt rola obiektowosci w modelowaniu?... I przemyslec "co ma
    > obiektowosc do ejzyka programwoania"?...

    Jest to jak najbardziej szczegół implementacyjny. Projekt można dzielić na
    obiekty, a można też np. na osobne procesy w systemie operacyjnym i pomiędzy
    nimi interfejs w stylu zupełnie nie-obiektowym - np. prosty protokół
    tekstowy. Jakby sobie to rozrysowywać w pajęczynkę powiązań między
    poszczególnymi modułami, przy jednym i drugim wykonaniu wyjdzie mniej-więcej
    to samo. Czyli ogólna wizja jest taka sama. Wykonanie natomiast różni się
    szczegółami implementacyjnymi. Hierarchia obiektów to już szczegół
    implementacyjny - projektowanie niżej-poziomowe niż ogólna wizja.