    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: które tel nagrywały rozmowy?
    Date: Wed, 24 Mar 2021 19:21:23 +0100
    <X...@1...0.0.1> <s2lhbc$h81$1@dont-email.me>
    <604e4b6c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <604e8280$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <604f5cd5$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <604f9f16$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ag5jw3simv5b$.okg5dua6dm60$.dlg@40tude.net>
    <60506864$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s2qqth$ff5$1@dont-email.me>
    <6050fb17$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <s2r8ng$3q1$1@dont-email.me>
    <6052f2d1$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <s32vca$dl6$1@dont-email.me>
    <6059bd98$0$527$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 23.03.2021 o 11:06, _Master_ pisze:

    > Ciach. Czyścisz mi monitor.
    nie. nie czyszczę. W wielu zastosowaniach, innych niż oglądanie filmów,
    właśnie wysokość w pionie jest krytyczna. stąd wzięła się możliwość
    obracania monitorów komputerowych o 90 stopni. Nie wiele monitorów ma
    taką opcje, a faktyczne uzywanie jej to rzadkość. w laptopach - a o tym
    piszemy - to nie możliwe. W każdej książce, szerokość czytania jest
    MNIEJSZA niż wysokość strony. w laptopie nie. gdyż? Gdyż to jest
    zajebiście niewygodne. ja czasem, gdy czytam z ekranu 24 cale,
    szczególnei na głos, dla kogoś, zaznaczam myszką czytaną linie. może dla
    Ciebie jest to dziwne, ale oczy mi czytają o wiele szybciej niż
    wypowiadam słowa.
    a na telefonie? Obrót ekranu, i jest spoko. mam wygodne 13cm w pionie. w
    urządzeniu które i tak i tak noszę. nie w laptopie, tylko w telefonie
    który ma 14cm. to jest 11mm więcej niż stara nokia 6310.

    > A używam wielu DUŻYCH monitorów i właśnie mając to porównanie BRZYDZĘ
    > się ekranem smartfona ;-)
    najpierw napisałeś ze poplułeś monitor. teraz że czegoś używasz więc...
    co to ma do rzeczy? To jest dyskusja? Czym chcesz zjednać oponentów do
    swoich przekonań. tym że czegoś używasz i coś Cię brzydzi? Ja też używam
    24calowego monitora, ale do czytania.... tak średnio się nadaje. nie
    żeby mi coś przeszkadzało, ale z pełnej powierzchni w tej czynności nie
    skorzystam. chyba że jakąś masakrycznie wielką czcionką i po obróceniu o
    90 stopni. nie chce mi się. pisząc, czytając grupę dyskusyjną w
    thunderbirdzie, czytnik zawija mi wiersze pniej więcej po dojściu do 40%
    szerokości ekranu. i tak jest dobrze.

    > W sklepie płacę gotówką, w internecie szybkim przelewem a rachunki
    > poleceniem zapłaty.
    nikt nie mówi że masz zmieniać przyzwyczajenia. ale znowu - jaki sens ma
    chwalenie się tym? Płacenie gotówką jest warte pochwały, tylko ze
    cholernie mało wygodne. choćby z konieczności targania portfela, który
    to raczej nie jest trzymany w dłoni, a kieszeń niewygodnie wypycha.
    Szybki przelew też wygodny nie jest. potwierdzić to musisz.... smsem, co
    jest uważane za najgorszą metodę z możliwych.

    > A jeśli uważasz płacenie blikiem za bezpieczniejsze to mogę tylko
    > współczuć ;-)
    a mógłbyś napisac, albo dać linka do artykułu wyjaśniającego zagrożenia
    wynikające z użycia tej metody. Ale możesz współczuć, bo Ci nie zależy
    na tym aby adwersarz zmienił zdanie, zależy Ci na wyśmianiu głupka.

    przeczytaj ten cały list, matce, żonie, kochance, komuś kto nie ma
    bladego pojęcia o tym co się dzieje na usnecie, i zapytaj czy wg nich
    jestem takim głąbem którem warto współczuć. A jak nie masz komu
    przeczytać, to pomyśl dlaczego....

    Gorąco pozdrawiam

    ToMasz