  • 31. Data: 2012-08-03 09:24:14
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    A może statyw i dobry program do składania panoram;-)
    Ja od czasu do czasu tak się ratuję w wąskich uliczkach, często nawet bez
    statywu.

    /*
    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Witam wszystkich
    Czy moglby mi ktos doradzic ktory z tych dwoch obiektywow wybrac.
    Canon 10-22mm f/3.5-4.5 i Canon 17-40mm f/4

    Roznica w cenie nie jest az tak duza, 10-22 troche szerszy i jasniejszy ale
    17-40 to zupelnie inna klasa, no i jest elemento-odporny

    Bedzie uzywany do robienia zdjec dzieciakom, architektury, widokow

    A moze jakis inny szeroki obiektyw polecacie?
    Bedzie on podpiety do Canona 60D
    */

  • 32. Data: 2012-08-03 09:30:01
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-08-03 09:24, TheGuru pisze:
    > A może statyw i dobry program do składania panoram;-)
    > Ja od czasu do czasu tak się ratuję w wąskich uliczkach, często nawet
    > bez statywu.

    A ludzi wyganiasz, czy wymazujesz potem duszki w PS?
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 33. Data: 2012-08-03 09:48:19
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > miałeś l-kę, która dawała Ci zły obraz? Bo moim zdaniem powinien być
    > minimum średni, ale najczęściej jest dobry - bardzo dobry.Ale L to nie
    > jakość obrazu - warto mieć to na uwadze i tyle.

    zaczynasz sam sobie przeczyć :>

    cytaty:

    1. "oczywiście to jest już jakiś poziom szkieł,
    więc złego obrazu nie uświadczysz"

    2. "Ale L to nie jakość obrazu - warto mieć to na uwadze i tyle."

    przeczytaj jeszcze raz moje posty w tym wątku, od pierwszego
    (nie piszę o obiektywach, których nie mam, więc,
    w przeciwieństwie do Kolegi, nie teoretyzuję i staram się nie wymądrzać :>

    no, a teraz jadę na wakacje, więc arrivederci !

    pozdro
    Witek

  • 34. Data: 2012-08-03 09:49:27
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-08-03 09:30, Pawel Gancarz pisze:

    > A ludzi wyganiasz, czy wymazujesz potem duszki w PS?

    W praktyce takie programy jak AutoPano wycinają duszki idealnie. większy
    problem z fotografowaniem panoram z ręki (i to głównie budynków) to
    jednak jest brak jednej osi obrotu aparatów (juz o zachowaniu punktu bez
    paralaksy nie wspominając), utrzymanie stabilnego poziomego horyzontu i
    utrzymanie pionów - w przypadku pochylania w poziomie rybiego oka np. o
    pare stopni w dół już się robią straszne przerysowania, których czasami
    nie idzie poskładać nawet w bardzo dobrym programie.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 35. Data: 2012-08-03 12:13:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2012 13:31, Witek Kaszkin wrote:
    > [...]
    >

    > nie patrzy, czy to "L", czy nie, popatrz na obraz z nich.
    > mój 10-22 powinien mieć literkę L
    > (za to np. 24-105 nijak nie mogę zgadnąć, za co ma L,
    > jest po prootu fatalny na brzegach )

    Miałem 10-22 na cropie. Mam teraz 24-105L na pełnej klatce. Ten drugi
    jest na brzegach zdecydowanie lepszy w całym zakresie ogniskowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 36. Data: 2012-08-03 12:40:41
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Olo <o...@f...pl> napisał(a):

    >to był tylko przykład - ta 50 ma 3 razy lepszy obraz niż ten Tamron ,
    >wiem bo miałem obydwa

    Ten Tamron ma duzy rozrzut jakosci w zaleznosci od egzemplarza.
    Prawdopodobnie miales kiepski.

  • 37. Data: 2012-08-03 12:42:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/08/2012 11:40, I.Tichy wrote:

    > Ten Tamron ma duzy rozrzut jakosci w zaleznosci od egzemplarza.
    > Prawdopodobnie miales kiepski.

    Niektórzy chcą po prostu kupić obiektyw i robić zdjęcia, zamiast robić
    fotografować przez tydzień tablice testowe w każdym okolicznym sklepie z
    obiektywami i zawracać dupę sprzedawcom trzecim zwrotem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 38. Data: 2012-08-03 12:43:09
    Od: kamil <k...@s...com>

  • 39. Data: 2012-08-03 12:53:12
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał(a):

> [...]
    >pare stopni w dół już się robią straszne przerysowania, których czasami
    >nie idzie poskładać nawet w bardzo dobrym programie.

    najwiekszy problem panoram robionych z reki jest wtedy, kiedy mamy jakis obiekt
    na pierwszym planie. jesli robie panoramy na nieskonczonosc (np. gory)
    moge zrobic i 5-6zdjec i nie ma wiekszego potem problemu. hugin albo ptgui
    nie maja z tym zadnych problemow. oczywicie wymaga to zachowanie pewnych zasad
    oraz nieco treningu, bo bardziej zrobimy to plynnie, tym mniej bedzie potem do
    obciecia.

  • 40. Data: 2012-08-03 12:54:16
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):

    >Niektórzy chcą po prostu kupić obiektyw i robić zdjęcia, zamiast
    >fotografować przez tydzień tablice testowe w każdym okolicznym sklepie z
    >obiektywami i zawracać dupę sprzedawcom trzecim zwrotem.

    Ja kupujac ten obiektyw dostalem takie mydlo, ze
    i bez tablic testowych od razu bylo widac, ze to jest
    kiepski egzemplarz. Dopiero 3 byl ok.