  • Data: 2010-06-12 14:10:44
    Temat: Re: kupi?em kask z Lidla
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:huubn7$jee$2...@i...gazeta.pl...
    > Dnia pięknego Fri, 11 Jun 2010 23:57:50 +0200, osobnik zwany Leszek Karlik
    > wystukał:

    > nie hałasuje na tyle by mi to przeszkadzało. Zatyczek do uszu nie używam.
    > Wystarczy?

    Obawiam się, że masz poważną wadę słuchu.
    Kask, który uważany jest za najlepszy na rynku pod względem hałasu (C3)
    hałasuje około 84 dB przy 100 km/h.
    Trwałe uszkodzenie słuchu może byś skutkiem długotrwałego narażania się na
    hałas ponad 80 dB. Żaden kask nie pozwala więc na jazdę bez zatyczek z
    prędkością ponad 100 km/h nie powodując przy tym uszkodzenia słuchu.

    Niby wszyscy o tym wiedzą, ale jak widać - dalej jest szeroka rzesza
    przeciwników zatyczek. Dla własnego dobra - bez względu na kask - używajcie
    zatyczek zawsze. Dobre zatyczki dają tłumienie przekraczające 30 dB. Zamiast
    100-120 dB otrzymujemy więc 70-100. Różnica kolosalna. A i komfort jazdy
    jest nieporównywalny.