  • Data: 2023-03-02 22:38:01
    Temat: Re: kwasiak i lifepo4 równolegle
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 2 marca 2023 o 20:05:57 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):
    > Takie cosik trafiłem.
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/
    Lifepo4_Voltage_Chart_and_Lifespan_Specifications.pn
    > Czyli kłania się unikanie skrajności jak kto stawia na trwałość.
    Dzięki za link. Szukałem czegoś takiego i nie mogłem znaleźć. Jeszcze mnie interesuje
    jak bardzo im może szkodzic jak są cały czas podłączone do ładowarki. A może im to
    nie szkodzi. Ładowanie LiFePO4 jest ciekawe. One chcą być cały czas ładowane takim
    prądem jaki da ładowarka.i jak by nie było odcięcia to wte moje można by było raz
    wcisnąć prąd z całego świata. Mają fabryczne odcięcie ale przy napięciu według
    tabelki nie jest korzystne dla żywotności. Mam przerobiony zasilacz serwerowy i
    ładowarkę do LiFePO4. Zasilacz daje na maksa ok 100A jak go wlaczyc kiedy na pięcie
    na akumulatorach ma 12,5V. I ma odcięcie przy 13,15V. Ubytki związane z gotowaniem
    wody w czajniku czy zwazane z używaniem kuchenki uzupełnia bardzo szybko. Poza tanimi
    godzinami akumulatory są rozladowwane. W tanich pracują jako bufor. Czyli bez
    względu co jest podłączone do 1,5 kW do ok 600W są ładowane a powyżej rozładowywane
    różnica prądy obciążenia - to co dają ładowarki. Przy 13,15 teoretycznie prąd do
    akumulatora ani z akumulatora nie płynie. A może lepiej zrobić histerezę i się będzie
    ładowanie wyłączało np przy 13,25 V i włączało przy 12,85V. Pojemność będę miał
    wystarczająca bo mam prawie 500Ah i spadek o 25% wynikający z niedoladowania mi nie
    przeszkadza. Za to przy 500Ah przy maksymalnym obciążeniu jaki daje klimatyzator nie
    odbieram z akumulatorów bardzo dużego prądu.