    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: laptop i czytnik dvd - nie dziala
    Date: Sun, 29 Jan 2012 08:00:36 +0000 (UTC)

    <f...@g...pl> napisał(a):

    > hej,
    >
    > mam pozyczonego lapka (acer aspire 5720 czy 5320)
    > i lapek dobrze dziala tylko maly wysuwany czytnik dvd
    > z prawej nie dziala - kiedys dzialal ok, teraz nie jest
    > wogole wykrywany przez system (nie ma w explorerze
    > napedu) mozliwe ze wogole nie dochodzi do niego
    > prad (sam sie nie wysuwa trzeba wcisnac czyms cienkim)
    >
    > wczesniej jakos udalo mi sie go wogole wyjac (teraz jakos nie
    > moege drugi raz niewiem czemu wtedy mi wyszedl moze
    > przez to ze odkrecilem pare srub z dolu obudowy :/) - wyszedl
    > wogole z komputera jak ksiazka z polki i widze ze w srodku
> [...]

    nie widac zadnych obiawow podlaczenia do pradu (czy gdyby byl
    podlaczony to by bylo widac jakies oznaki ?)

    nie wiedac tez w biosie (bios jest zreszta bardzo prosty:
    na pierwszej stronie jest wykryty dysk toshiba nizej sa
    dwa wiersze z ATAPI costam ale sa puste - jak zgaduje jakby
    byl cd-rom to by cos sie tu wyswietlilo ?)

    znalazlem w necie ze samych sterownikow do napedow optycznych
    nie trzeba

    tak wogole to w miedzyczasie od momentu kilkanascie tygodni
    temu kiedy to dividik dzialal jakis facet przeinstalowal
    oryginalna wiste (z nakladkami od acera) na nowa czysta
    wiste i poinstalowal tylko sterowniki ze stronki acera
    (dla modelu 5720)

    tak ze nie wiem czy to wina visty czy to naped nie kontaktuje
    - wykrecilem nawet z niego ze 20 srubek ale udalo mi sie
    tylko czesciowo go zdemontowac - glownie podgiac klawiature
    z brzegow - na srodku i przy ekrania cos trzyma a nie mam
    checi tego bardziej rozbebeszac - i tak dobrze ze udalo mi
    sie z popwrotem dobrze skrecic

    ktos wie czego moge sprobowac?