    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Mon, 6 Sep 2021 20:30:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: lepszy/gorszy router cisco 871
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 6 września 2021 o 15:16:06 UTC-5 ToMasz napisał(a):
    > witam
    > wpadł mi w ręce router cisco871. Wymieniłem przepalony bezpiecznik,
    > działa. Podłączyłem do lan - dupa. Pogooglowałem i... tego się nie da
    > zarządzać przez www!

    Hehe, poprawiles mi humor swoim odkryciem :)
    Tak, to specyficzne urzadzenia.

    > Trzeba przez konsole/termial, klikając komendy jego
    > języka. wieczór zajęło mi zrobienie kabelka rs232, nadanie adresu ip i
    > skuteczne spingowanie.

    No to juz z grubsza ogarniasz. Jakies 5% zadania masz zrobione.

    > Tak się zastanawiam. po cholerę ludzie wymyślają/stosują takie routery
    > jak cisco? to jest router do biura niby na 20 stanowisk. W pracy mamy
    > kamery, smartfony, komputery... kilkanaście sztuk i jest to ogarniane
    > przez tplinka za 80zł (Teraz są na olx za oddam gratis).

    Nie po cholere tylko jak urzadzenia sieciowe nie mialy szybkich procesorow to nie
    udzielaly interfejsu www.
    To urzadzenie wyszlo ze sprzedazy w 2010. Mysle ze produkcja zaczela sie w okolicy
    2004 (takie copyrighty sa w manualu).
    Nie dziw sie ze tam nie ma www. To nie ta polka i nie ten rynek.

    > Po za VPNem, co "ciskacze" mają więcej? Dla czego są takie drogie? Nie
    > ma na ten model openwrt.
    > na serio pytam. warto taki router jakoś wykorzystać czy walnąć do
    > elektrośmieci? (olx?)

    Szefie, kupiles albo dostales smiecia i dziwisz sie ze to smiec. :)

    Te ciskacze byly relatywnie dobre do malych i srednich lokacji. W tamtych czasach
    urzadzenia ktore oferowaly podobne funkcje byly albo podobnie powalone (jakies dlinku
    czy inne linksysy) albo oferowaly 1/3 funkcjonalnosci co ten ciskacz (modem DLS
    osobno, switch osobno, router osobno o ile wogole byl dostepny).
    A te wyzej wymienione nie umywaly sie do stabilnosci tego urzadzenia. Ono przezylo (i
    nadal zyje) 15 lat (sprawdz sobie numerki na nim to sie dowiesz jak stary sprzet
    masz) i dzialalo dobrze przez caly czas.

    W czasach kiedy debiutowalo jego cena byla relatywnie wyzsza od kolegow typu dlink
    czy linksys albo inne podobne ale placilo sie za bezproblemowosc i jakosc.
    Te urzadzenia konfigurowalo sie raz i starczalo na lata a zajmowal sie tym dobrze
    oplacany admin.

    Potem sie technologia upowszechnila i pojawilo sie www w ktorym sie w sumie tylko
    hasla zmienialo bo wszyscy uzywali tego samego standardu.

    > ToMasz
    > ps
    > Warto wspomnieć że samo otwarcie sprzętu też spowodowało opad szczęki.
    > dwa gniazda na coś co przypomina ram z laptopa i gniazdo na pamięc ddr
    > https://ibb.co/0C4Kv97

    Bo te sprzety byly o dobre dwie klasy wyzej od dzisiejszych dsl routerkow z wifi.

    Do domu one nigdy sensu nie mialy. Ale w firmach cenne bylo to ze raz ustawione
    dzialaly dlugo a po zaniku pradu elegancko zawsze wstawaly. A jak nie wstaly to albo
    powercycle trza bylo zrobic albo serwis przyjezdzal i naprawial.

    Tyle. Te urzadzenia to odpowiednik palmtopa. Kiedys drogie i na swoje czasy
    naladowane funkcjami nieobecnymi gdzie indziej, na dzis takie se pudelka nie
    oferujace wiele a czesto mniej od tego co jest dostepne.

    Na twoim miejscu bym to zezlomowal. Pozytek z takiego reoutera ethernetowego na cale
    4 porty jest nikly.

    No chyba ze sobie w domu chcesz zrobic minisiec z front i backendem i dmz dzialajaca
    na 100mbit :)