eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Wed, 10 Jan 2024 13:42:00 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <n...@4...net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
    <unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
    <8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
    <unjlmj$3d5a2$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="19963";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:trEgEYiZDkzu6Om7d6aCMTTI1Wk=
    sha256:Ss//gl5mq8NGH2lYvzELOkpSooBgEJRSty/kv5CnMkc=
    sha1:JiAP2US5PGwQuFKPGLS93RyCkPw=
    sha256:zNa8/5mtNkH+1N4YRXkWnp1pBj4P+sTBWZEBAEFwaBg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718968
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 10 Jan 2024 13:23:03 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 10.01.2024 o 13:04, cef pisze:
    >>>>> Napięcie akumulatora nie jest też wyznacznikiem :) Mój akumulator ma
    >>>>> 90% sprawności i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie
    >>>>> uruchomię przy -10C. W drugim aucie mam napięcie 11,5V i silnik się
    >>>>> uruchamia od strzału :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.
    >>>>
    >>>> Coś w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeżdżony.
    >>>> Auto ile by nie miało pojemności jak ma sprawny aku i instalację
    >>>> i jest używane auto codziennie (a nawet co drugi dzień)
    >>>> to odpala od dotknięcia.
    >>>>
    >>> Diesel to KIA Carnival bez świec żarowych (grzałka powietrza) ale nie
    >>> to jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, ktĂłry mechanik mi
    >>> zmienił jakiś czas temu. Zamiast wlać syntetyk, wlał półsyntetyk i
    >>> teraz przy mrozie, rozrusznik nie ma siły ukręcić tak, żeby wytworzyć
    >>> ciśnienie na pompie wtryskowej. Akumulator oczywiście jest dobry.
    >>> Ponieważ nie chce mi się grzać miski olejowej (problem, bo mogę to
    >>> robić tylko u siebie), to sobie poczekam aż temperatura wzrośnie.
    >>
    >> Poszukaj innej przyczyny.
    >
    > Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, Ĺźe jest -5C i silnik odpala.
    > Zrobi z 5 obrotów, nabierze prędkości, ciśnienie się wytworzy.
    >
    > Jak kiedyś miałem syntetyk, to przy -15C miał problem.
    > Gdybyś pytał o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa też. Przy
    > temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundę na jeden obrót.

    A jaki olej był przewidziany fabrycznie?

    > Musiałbyś
    > usłyszeć jak "kręci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciśnienia.

    Rozumiem, ze powoli.
    Ale czy pompie to przeszkadza?
    Jak szczelna, to chyba nie powinno, jak ma luzy, to nie jest idealna
    :-)
    Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?

    > Gdybyś pytał czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego ładowania
    > akumulatora?
    > Oczywiście, warunkiem jest nie niżej niż -5C.

    Moje diesle odpalały przy ~ -15C. Ale w Suwałkach też odpalają.
    I autobusy odpalają, i pługi snieżne, i odpalały nawet na mineralnym
    oleju.

    > Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciało mi się dokonać
    > pomiarów i podłączyć dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. Prędzej spalę
    > rozrusznik nim odpalę silnik. Oleju na syntetyk nie będę zmieniał.
    > Przyzwyczaiłem się a takie mrozy u mnie są krótkie i rzadkie.

    Ale przez 5 lat nie zmieniłes oleju?

    > Tak generalnie, to powinna być tam fabrycznie grzałka do miski olejowej
    > ale producent poskąpił a ja nie będę przerabiał/montował.

    Moje diesle miały świece żarowe.

    A mondeo to miał nawet podgrzewacz paliwa, takie małe pudełko, nie
    wiem czy istotne przy mojej zimie :-)

    Bardzo wolno kręci?

    Może jednak zmienic markę oleju ...

    J.







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: