-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ma dowalić mróz
Date: Wed, 10 Jan 2024 13:42:00 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <n...@4...net>
References: <X...@1...0.0.1>
<unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
<unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
<8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
<unjlmj$3d5a2$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
<unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
<unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="157.25.139.242"; logging-data="19963";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:trEgEYiZDkzu6Om7d6aCMTTI1Wk=
sha256:Ss//gl5mq8NGH2lYvzELOkpSooBgEJRSty/kv5CnMkc=
sha1:JiAP2US5PGwQuFKPGLS93RyCkPw=
sha256:zNa8/5mtNkH+1N4YRXkWnp1pBj4P+sTBWZEBAEFwaBg=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718968
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 10 Jan 2024 13:23:03 +0100, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 10.01.2024 o 13:04, cef pisze:
>>>>> NapiÄcie akumulatora nie jest teĹź wyznacznikiem :) MĂłj akumulator ma
>>>>> 90% sprawnoĹci i ma 12.2V obecnie w samochodzie ale silnika nie
>>>>> uruchomiÄ przy -10C. W drugim aucie mam napiÄcie 11,5V i silnik siÄ
>>>>> uruchamia od strzaĹu :) Pierwszy to 3l Diesel a drugi to 1,2l benzyna.
>>>>
>>>> CoĹ w tym dieslu masz nie tak, albo stoi niejeĹźdĹźony.
>>>> Auto ile by nie miaĹo pojemnoĹci jak ma sprawny aku i instalacjÄ
>>>> i jest uĹźywane auto codziennie (a nawet co drugi dzieĹ)
>>>> to odpala od dotkniÄcia.
>>>>
>>> Diesel to KIA Carnival bez Ĺwiec Ĺźarowych (grzaĹka powietrza) ale nie
>>> to jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, ktĂłry mechanik mi
>>> zmieniĹ jakiĹ czas temu. Zamiast wlaÄ syntetyk, wlaĹ pĂłĹsyntetyk i
>>> teraz przy mrozie, rozrusznik nie ma siĹy ukrÄciÄ tak, Ĺźeby wytworzyÄ
>>> ciĹnienie na pompie wtryskowej. Akumulator oczywiĹcie jest dobry.
>>> PoniewaĹź nie chce mi siÄ grzaÄ miski olejowej (problem, bo mogÄ to
>>> robiÄ tylko u siebie), to sobie poczekam aĹź temperatura wzroĹnie.
>>
>> Poszukaj innej przyczyny.
>
> Nie ma innej :) Sprawdzone. Wystarczy, Ĺźe jest -5C i silnik odpala.
> Zrobi z 5 obrotĂłw, nabierze prÄdkoĹci, ciĹnienie siÄ wytworzy.
>
> Jak kiedyĹ miaĹem syntetyk, to przy -15C miaĹ problem.
> GdybyĹ pytaĹ o rozrusznik, to jest w stanie idealnym, pompa teĹź. Przy
> temperaturze 0C silnik odpala w 1 sekundÄ na jeden obrĂłt.
A jaki olej byĹ przewidziany fabrycznie?
> MusiaĹbyĹ
> usĹyszeÄ jak "krÄci" przy -10C. Nie ma szans na wytworzenie ciĹnienia.
Rozumiem, ze powoli.
Ale czy pompie to przeszkadza?
Jak szczelna, to chyba nie powinno, jak ma luzy, to nie jest idealna
:-)
Tam jest klasyczna pompa wtryskowa, czy CR ?
> GdybyĹ pytaĹ czy po 2 tygodniach odpali bez dodatkowego Ĺadowania
> akumulatora?
> OczywiĹcie, warunkiem jest nie niĹźej niĹź -5C.
Moje diesle odpalaĹy przy ~ -15C. Ale w SuwaĹkach teĹź odpalajÄ .
I autobusy odpalajÄ , i pĹugi snieĹźne, i odpalaĹy nawet na mineralnym
oleju.
> Ma tak od +/-5 lat i drugi/nowy akumulator. Raz zachciaĹo mi siÄ dokonaÄ
> pomiarĂłw i podĹÄ czyÄ dodatkowe zasilanie. Efekt podobny. PrÄdzej spalÄ
> rozrusznik nim odpalÄ silnik. Oleju na syntetyk nie bÄdÄ zmieniaĹ.
> PrzyzwyczaiĹem siÄ a takie mrozy u mnie sÄ krĂłtkie i rzadkie.
Ale przez 5 lat nie zmieniĹes oleju?
> Tak generalnie, to powinna byÄ tam fabrycznie grzaĹka do miski olejowej
> ale producent poskÄ piĹ a ja nie bÄdÄ przerabiaĹ/montowaĹ.
Moje diesle miaĹy Ĺwiece Ĺźarowe.
A mondeo to miaĹ nawet podgrzewacz paliwa, takie maĹe pudeĹko, nie
wiem czy istotne przy mojej zimie :-)
Bardzo wolno krÄci?
MoĹźe jednak zmienic markÄ oleju ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.24 13:44 J.F
- 10.01.24 13:45 J.F
- 10.01.24 14:08 LordBluzg(R)??
- 10.01.24 15:41 io
- 10.01.24 16:36 J.F
- 10.01.24 16:54 LordBluzg(R)??
- 10.01.24 17:37 J.F
- 10.01.24 18:17 LordBluzg(R)??
- 10.01.24 18:35 J.F
- 10.01.24 18:36 Dykus
- 10.01.24 18:43 Cavallino
- 10.01.24 18:47 LordBluzg(R)??
- 10.01.24 18:55 io
- 10.01.24 19:07 cef
- 10.01.24 19:22 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=