eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Data: 2024-01-12 18:20:36
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 12 Jan 2024 13:35:27 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 12.01.2024 o 13:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .01.2024 o 13:14 LordBluzg®🇵🇱 <m...@p...onet.pl> pisze:
    >>
    >>> W dniu 12.01.2024 o 08:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>
    >>>> Jeżdżę praktycznie od nowości auta z wbudowanym miernikiem napięcia
    >>>> na klemach.
    >>>> U mnie (Kia Sorento) napięcie ładowania ma kilka stanów.
    >>>> W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
    >>>> Jak się naładuje to jest 13.7V a czasami nie ma ładowania - mam 12,6V
    >>>> na instalacji bez względu na ilość załączonych odbiorników.
    >>>> Jak nie ma ładowania to wtedy co 2 min pojawiają się na chwilę "piki"
    >>>> - napięcie powoli narasta do 13.7V by za chwilę znowu ustawić się na
    >>>> 12.6V
    >>>
    >>> Miał tak od nowości? W moim KIA (starsze) taki objaw był, kiedy
    >>> alternator zdychał w sensie spadku do 12.6 chwilowego. Mam już trzeci.
    >>> Poprzednie wytrzymywały ok 100tys km. Właśnie mi padł i dzisiaj mam
    >>> wymianę, chyba mi się szczotki skończyły ale dokąd nie będę miał go w
    >>> ręce, to trudno określić. Po drugim razie, nauczyłem się mieć opcję
    >>> "rotacyjną" i zawsze mam w kartoniku po regeneracji następny i czeka :D
    >>>
    >>
    >> Miernik założyłem dwa lata po zakupie. Pisałem nawet tu o tym na grupie.
    >> Sugerowałeś mi, że miernik badziewny lub nie styka (bo był do
    >> zapalniczki) to podłączyłem inny bezpośrednio na klemy akumulatora i
    >> było to samo.

    Gniazdo zapalniczki:
    -ma swoje opory i bezpiecznik, a może np telefon równolegle ładujesz,
    -jest na wspólnym obwodzie z wieloma innymi urządzeniami, które spadki
    napięc generują w częsciach wspólnych.

    >> Akumulator fabryczny już zdechł rok temu, na nowym jest to samo.
    >>
    >> Te 12.6V to nie są spadki - to celowo obniżone napięcie, które co dwie
    >> minuty jest podbijane do 13.7V.
    >> Dzieje się to gdy jest ciepło i aku naładowany na maksa. Nie trwa to
    >> długo, kilkanaście minut. Jedyny sens wg mnie takiego zachowania to
    >> "badanie" stanu akumulatora przez komp auta.
    >
    > Nie wiem jak w Sorento ale u mnie (Carnival) jest regulator w
    > alternatorze a nie w ECU. Możliwe, że jeśli masz "regler" w ECU to tak
    > robi.

    Raczej "regler" jest nadal w/przy alternatorze.
    Tylko ECU wysyła docelowe napięcie :-)

    > Od czasu do czasu, podłączam sobie pod OBD2 (wpięte na stałe z
    > ELM) Torque, który mi loguje całą jazdę.

    Mam wrazenie, ze u mnie ELM dodatkowo drenuje akumulator.
    Tzn jak jest połączony i wyłączam silnik, to on sie nie wyłącza i
    pracuje dalej. I tak przez wiele godzin lub dni :-(
    Dużo nie bierze, ale nawet 30mA, to blisko 1Ah/dobę.

    > Wtedy widzę, że coś się
    > odjaniepawla na wykresach w historii. Torque ma upload do www,
    > https://torque-bhp.com/wp-content/uploads/2010/08/ma
    p.jpg więc fajna
    > zabawka :)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: